برگزاری جلسه فنی و مشاوره محقق معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با مروجان مسئول پهنه شهرستان آق قلا

جلسه فنی و مشاوره محققان معین مرکز تحقیقات استان، با کارشناسان و مدیریت مرکز خدمات جهاد کشاورزی گرگان بوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا باحضور پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حمید رضا صادق نژاد، دکتر کریم نوبری و دکتر باقری کیا در آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضورمحقق معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی مرکز خدمات جهاد کشاورزی گرگان بوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا برگزار شد.
حضور در مرکز خدمات گرگان بوی و بازدید از مزارع کاشته شده جو سقرتپه با همراهی کارشناس معین مرکز خدمات انجام شد با توجه به کاهش وتاخیر بارندگی مزارع خیلی کمی به زیر کشت رفته بودند. نکته بسیار مهم و قابل توجه در کشت این مزارع عدم استفاده از کود شیمیایی به دلیل افزایش قیمت این نهاده ها بود که متاسفانه تاثیر آن در ادامه رشد و عملکرد نشان داده خواهد شد و باید برای این موضوع راه حلی پیدا نمود. نکته بعدی کمبود بذر گواهی شده برای کاشت بود که بنا بر اظهارنظر کارشناس معین منطقه بسیاری از زارعین برای سطح کمی از مزارع خود بذر دارند و باید مابه التفاوت مقدار بذر مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه نمایند و توصیه های فنی و پیشنهادات به شرح زیر ارایه شد.
۱- افزایش سطح زیر کشت بی خاک ورزی در منطقه با توجه به کمی بقایای گیاهی در مزارع و استفاده از مزایای این روش

۲- تامین نیاز کودی محصول به صورت های مختلف

۳ – پی گیری آمار هواشناسی و اطلاعات آن قبل از شروع کشت

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.