برگزاری دوره آموزشی وبیناری آشنایی با سایت ها و سامانه های علمی سازمان تحقیقات در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دوره آموزشی غیرحضوری و وبیناری آشنایی با سایت ها و سامانه های علمی سازمان تحقیقات در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمد علی آقاجانی معاون آموزشی مرکز در خصوص سیاست‌های آموزشی مرکز در این برهه حساس گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که بدلیل بیماری کوید ۱۹ بر دنیا و کشور حاکم است و با توجه به تاکیدات منابع بهداشتی کشور و پروتکل های این حوزه، تاکید شده است برای کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، بسیاری از برنامه ها حوزه آموزش در شرایط ویژه محدودیت ارتباط و بویژه محدودیت برگزاری دوره های حضوری  هستیم.

در همین راستا برای تبدیل محدودیت های ارتباط به فضای گسترش دانش و جهت آشنایی همکاران، محققان و اعضای هیات علمی مرکز با سامانه های علمی موجود، یک دوره آشنایی با سایت ها و رسانه های علمی سازمان تحقیقات در بصورت وب کنفرانس توسط کارشناسان کتابخانه آقای عبدالحامد کتوکی و خانم فاطمه سادات حسنی فر به صورت آنلاین برگزار گردید. هدف از این دوره، استفاده هر چه بیشتر از منابع علمی موجود که سازمان تحقیقات با هزینه بالا آنها را تهیه نموده است.

مهندس تقی حاجی مشهدی رئیس اداره فناوری اطلاعات و خدمات علمی مرکز نیز در خصوص این دوره و خلاصه ای از مطالب ارائه شده را به شرح زیر بیان کرد:

عنوان وب کنفرانس: آشنایی با سایت ها و سامانه های علمی سازمان تحقیقات

فهرستگان یکپارچه پژوهشی و آموزشی کشاورزی(فیپاک)

این پایگاه کلیه منابع علمی اعم از کتاب، گزارش نهایی، پایان نامه و مقالات را که در کلیه مراکز و موسسات نمایه شده را شامل می باشد و گزارشات نهایی و نشریات ترویجی بصورت تمام متن قابل بازیابی و دانلود میباشد.

پایگاه جامع مقالات غیرفارسی(گیگالیب)

گیگالیب شامل بیش از ۲۰۰ پایگاه بسیار معتبر علمی جهان همچون نیچر، ساینس دایرکت،  اشپینگر، آکسفورد و … را برای محققین و پژوهشگران گرامی فراهم نموده است که برای مراکز تحقیقاتی بصورت رایگان در دسترس می باشد.

پایگاه جامع مقالات کنفراس ها و سمینارهای علمی(سیویلیکا)

این پایگاه امکان دسترسی به مقالات فارسی کنفراسها و سمینارهای علمی تخصصی کشور را فراهم کرده و براحتی می توان مقالات مورد نیاز را بصورت تمام متن تهیه کرد.

این سامانه جهت سفارش منابع علمی که امکان بازیابی از پایگاه ها نباشد می توان نسبت تهیه منبع مورد نظر از طریق این سامانه اقدام نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.