آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی استان با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

آئین آغاز عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان و طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ١۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان و سردار محمد فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء سپاه، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر ابوالفضل فرجی رییس این مرکز و گروهی دیگر از مدیران استانی و شهرستان، در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که ابتدا در محل واحد آموزشی پژوهشی شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به این مرکز انجام شد دکتر مهاجر در سخنانی گفت: طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ١۵ هزار هکتار از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: زهکشی ۳۰ هزار هکتار اراضی شمالی استان به همت قرارگاه خاتم  در حال انجام است و ۹۵ درصد آن اجرا شده است.

دکتر مختار مهاجر از آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از دیگر اراضی استان خبرداد و گفت: توافقات اولیه انجام شده و تفاهم نامه آن هم به امضا رسیده است و اجرای این طرح ها باعث افزایش بهره وری اراضی کشاورزی شده و صرفه جویی منابع خواهد شد.

ایشان همچنین از ورود قرارگاه سازندگی در برق کردن چاه ها، لایروبی و مرمت آبندان ها خبرداد.

در ادامه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه ضمن اظهار خوشحالی از اینکه این برنامه در واحد آموزشی کشاورزی انجام میشود اظهار کرد که دلیل ضعف در برنامه های بخش کشاورزی غافل شدن از همین بخش آموزش و پژوهش است که باعث وابستگی کشور در موارد مختلف کشاورزی و تامین اقلام این حوزه است.

ایشان در ادامه با بیان این که با زهکشی اراضی تحول بنیادین در انتظار کشاورزی گلستان است، گفت: گلستان ظرفیت تأمین ۵۰ درصد نیاز میگوی کشور را دارد.

سردار سعید محمد اظهارکردخدا را شاکریم با یک کار بزرگ که با معیشت مردم استان گره خورده مشکلی از مشکلات مردم حل خواهیم کرد زیرا معتقد هستیم این امر رضای الهی را در پی دارد.

وی افزود: ظرفیت اصلی استان گلستان در زمینه  کشاورزی است و همه مسئولان استان در مورد این موضوع دغدغه دارند.

سردارمحمد بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد تأمین آب کشور برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با عدم مدیریت صحیح منابع در بسیاری از استان‌ها مشکل کم آبی داریم.

وی گفت: امروز کشاورزی ما در بخش‌های مختلف دچار خلل شده و امنیت غذایی مردم بر همین اساس در معرض تهدید قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)  اظهارکردبا تفاهم نامه با شیلات گلستان و ایجاد سایت پرورش میگو در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی گمیشان، این ظرفیت وجود دارد که حدود نیمی از میگوی مورد نیاز کشور در استان گلستان تولید شود.

ایشان تصریح کرد: زهکشی اراضی گلستان به وسعت ۵۰ هزار و طرح توسعه آبیاری نوین در سطح ۱۵ هزار هکتار تحول بنیادی را در کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.