برگزاری دوره آموزشی “مدیریت آفات درختان مثمر (انار و انجیر) ” در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دوره ی آموزشی وبیناری کارکنان همکاران این مرکز با عنوان؛ “مدیریت آفات درختان مثمر (انار و انجیر) ”با حضور کارشناسان و همکاران بخش های مرتبط  ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹در واحد آموزش شهید حاجی کریمی گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد و همکاران استان به صورت آنلاین از دوره بهره مند شدند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه مهندس محمد تقی مبشری، پژوهشگر بخش تحقیقات گیاه پزشکی با اشاره به سرفصل های دوره، به تشریح مباحث مرتبط پرداخت و در ادامه در ارتباطی دو سویه موضوعات جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این برنامه ایشان ابتدا مقدماتی از وضعیت استان به لحاظ تنوع اقلیمی و به تبع متکثر بودن عناصر زیستی (بیوسنوز) را بیان کرد سپس برتری های احداث باغات در برابر زراعات با عدد و رقم نشان داده شد و تهدیدات و فرصت های امر در استان برشمرده شد.

در بخش دوم وبینار به مطالب آفات مهم انار و انجیر و چگونگی نحوه مدیریت صحیح آن پرداخته شد و ادامه سخنرانی با تعیین استراتژی های مدیریتی باغات برگرفته از علوم و فناوری های نوین همراه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.