برگزاری دوره آموزشی “به‌نژادی و به‌زراعی باقلا ” در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دوره ی آموزشی وبیناری کارکنان این مرکز با عنوان؛ “به‌نژادی و به‌زراعی باقلا”با حضور کارشناسان و همکاران بخش های مرتبط  ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹در واحد آموزش شهید حاجی کریمی گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد و همکاران استان به صورت آنلاین از دوره بهره مند شدند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه دکتر فاطمه شیخ، عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی با اشاره به سرفصل های دوره، به تشریح مباحث مرتبط پرداخت و در ادامه در ارتباطی دو سویه موضوعات جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این برنامه مطالب در سه بخش مختلف ارائه شدند، بخش نخست: خصوصیات گیاه‌شناسی، خاستگاه باقلا، شرایط اقلیمی مناسب، اهمیت باقلا در کشاورزی پایدار و امنیت غذایی توضیح داده شد. در این بخش سطح زیر کشت و وضعیت تولید باقلا در دنیا، ایران و استان گلستان ارایه شد و استان‌های اصلی تولید کننده باقلا کشور معرفی شدند.

در بخش دوم به شرح برنامه‌های به‌نژادی باقلا، اهداف اصلاحی، روش‌های اصلاحی باقلا و معرفی ارقام باقلا پرداخته شد.

در بخش سوم مدیریت مزرعه، تاریخ کاشت، تیمار بذور، تراکم بهینه، کود، آبیاری، مبارزه با بیماری‌ها، آفات، تولید و نگهداری بذر شرح داده شد.

و در پایان هر بخش به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ داده شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.