اخذجواز شرکت خلاق توسط «نوبر سرزمین سبز پارس(مزرعه توسکا)» واحد فناور عضو پارک علم و فناوری گلستان

اخذ جواز شرکت خلاق توسط «نوبر سرزمین سبز پارس (مزرعه توسکا) » واحد فناور عضو مرکز رشد کشاورزی و پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، شرکت «نوبر سرزمین سبز پارس (مزرعه توسکا)» مستقر در مرکز رشد کشاورزی و پارک علم و فناوری گلستان که در حوزه اگریتوریسم یا گردشگری کشاورزی فعالیت می‌کنند، موفق به کسب تاییدیه تبدیل به “شرکت خلاق” از سوی کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدند.
شرکت «نوبر سرزمین سبز پارس» (مزرعه توسکا) نیز به عنوان اولین مزرعه گردشگری کشور موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری درحوزه گردشگری کشاورزی گردیده است. این مزرعه شامل بخش‌هایی از قبیل باغ تمشک، مزرعه توت‌فرنگی، مزرعه سبزی و صیفی‌جات، مزرعه حیوانات، پرورش ماهی و زنبور عسل و فضای آموزشی و تفریحی می‌باشد؛
از جمله فعالیت‌ها و اهداف این مزرعه، استفاده از مدل فروش داخل مزرعه برای محصولات خود در قالب بازارچه مزرعه، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش کشاورزی، ایجاد فضای کشاورزی اشتراکی و ارائه کار داوطلبانه برای بازدیدکنندگان جهت مشارکت در فعالیت‌های مزرعه می‌باشد.
شایان ذکر است؛ عنوان “خلاق” معادل “دانش‌بنیان” برای شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق می‌باشد؛ صنایعی که در آنها خلاقیت، مهارت، دانش و استعداد تولیدکنندگان، ویژگی‌های اصلی کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند را صنایع خلاق می‌گویند؛ استفاده از برون‌دادهای فکری و ذوقی انسان که ماهیت هنری و فرهنگی دارد، شاخصه بارز این صنایع می‌باشد. صنایع خلاق از همگرایی صنایع فرهنگی، تکنولوژی و خلاقیت‌های انسانی شکل می‌گیرد.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان این افتخار را خدمت جناب آقای مهندس زمانی و همکاران توانمندشان در این شرکت که زیر مجموعه مرکز رشد واحد های فناور کشاورزی استان می باشد را شادباش می گوید و آرزومندیم توفیقات مجموعه تداوم داشته باشد. خجسته باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.