برگزاری دوره آموزشی بازاریابی و فروش در استان گلستان

به همت معاونت آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان دوره آموزشی  بازاریابی و فروش محصولات ویژه کارشناسان و علاقمندان بخش کشاورزی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این دوره آموزشی دکتر محمد رهبری مدرس دانشگاه مسائلی را در خصوص اهمیت و ضرورت ورود به مقوله تنظیم بازار بیان نمودند. رهبری مقوله تولید و بازار را جدا از هم دانست و افزود: افرادی که در بازار کار می‌کنند باید حرفه‌ای بوده و هوش اقتصادی داشته باشند. رهبری به وضعیت بازاریابی و فروش محصولات حوزه کشاورزی از جمله تخم مرغ اشاره و افزود تولید تخم مرغ استان ۱۲۰ تن در روز می‌باشد، از طرفی مصرف روزانه این  محصول در استان ۵۰ تن بوده و مابقی  به استانهای دیگر صادر می‌شود. ولیکن مشاهده می‌کنیم که تخم مرغ در بازار وجود ندارد و یا اینکه سهمیه‌ای، با قیمت بالا و صفوف طولانی به دست مصرف کننده می‌رسد. پس مشکل کجاست؟ وی سیاست گذاری، برنامه ریزی، تقاضا و اقتصاد در عرضه را مهمترین عوامل تاثیرگذار در بازار دانستند که باید به آن توجه شود.

در ادامه حاضران در دوره نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص مطالب ارایه شده بیان نمودند و گفتگوی ۲ سویه برقرار بود در این بخش مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز نیز ضمن تقدیر از مطالب ارائه شده، مطالبی را در خصوص بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی بیان نمودند. تازیکه مهمترین مساله فروش محصولات کشاورزی را واسطه‌ها دانسته و افزود: اکثر محصولات کشاورزی پس از تولید در اختیار واسطه ها قرار می‌گیرند. متاسفانه مسیر تولید تا مصرف بسیار زیاد می باشد و محصولات تولیدی با قیمت بالا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. وی همچنین به استفاده از ظرفیت استارتاپ‌های بخش کشاورزی در جهت حذف واسطه ها و افزایش درآمد کشاورزان اشاره نمود.

خاطر نشان می سازد دکتر رهبری دارای مدرک تحصیلی دکتری کارآفرینی و قائم مقام مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان و مدرس دانشگاه های استان می باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.