جلسه معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص توسعه صادرات محصولات کشاورزی

به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهت صادرات محصولات کشاورزی، جلسه ای با حضور دکتر کیانی معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و دکتر مظفری عضو اتاق بازرگانی استان گلستان در محل دفتر معاونت پژوهشی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدا دکتر کیانی معاون پژوهشی مرکز ضمن خیر مقدم، به معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی استان و مرکز اشاره و افزود در سال زراعی گذشته استان گلستان در تولید ۱۶ محصول راهبردی مقام اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. وی به انجام مطالعات و پروژه‌های متعدد تحقیقات در سراسر استان اشاره و افزود با توجه به نیاز بخش کشاورزی استان این پروژه‌ها در جهت بهبود کمیت و کیفیت انجام می‌گیرد که از سال گذشته اجرای پروژه‌های تولید محصولات گلخانه‌ای ( سبزی و صیفی ) از جمله این موارد می باشد.

در ادامه دکتر مظفری مدیر عامل شرکت بافه سیم مس گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در مرکز، به اهمیت بازرگانی و فروش محصولات اشاره و افزود چند سالی است که کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال واردات محصولات کشاورزی از جمله محصولات گلخانه ای (سبزی و صیفی) از ایران می باشند و با توجه به اینکه استان گلستان از موقعیت جغرافیای و آب و هوایی مناسبی برخوردار است می تواند سهم به سزایی در صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی استان گلستان در ادامه خواستار همکاری مشترک در خصوص ایجاد گلخانه جهت تولید محصولات سبزی و صیفی سالم همچنین تولید نهال غیر مثمر گردید. خاطر نشان می سازد در این جلسه مهندس تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز نیز حضور داشته است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.