گزارش عملکرد سلسله برنامه های بزرگداشت هفنه منابع طبیعی و روز پژوهش و آموزش در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

رئیس بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در مصاحبه با مسول روابط عمومی مرکز، سلسله برنامه های بزرگداشت هفنه منابع طبیعی و روز پژوهش و آموزش از این هفته مبارک را در در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان را بیان کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس لطف اله پارسایی رییس بخش تحقیقات جنگل ها و مراتع و آبخیزداری در این خصوص گفت: در این رابطه در آستانه این رویداد سلسله جلساتی در داخل بخش، ادره کل منابع طبیعی و در سطح مدیریت مرکز برگزار شد. یه همین مناسبت ابتدا نشست همکاران بخش  با مدیران مرکز در روز دوشنبه ۹۹/۱۲/۱۸ با حضور ریاست مرکز، معاونت پژوهشی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه برگزار شد به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

در این نشست ابتدا رئیس بخش، ضمن تشکر از مساعدت مدیریت مرکز در تشکیل این جلسه و تبریک هفته منابع طبیعی، گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان و فعالیت های یکساله همکاران ارائه نموده و اظهار داشت: علی رغم مشکلات مختلفی که وجود داشت، این امر هیچگاه نتوانست خللی در مجموعه فعالیت همکاران ایجاد نماید و ایشان در خاتمه نیز ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه مدیریت مرکز در ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت همکاران، خواستار توجه بیشتر به جهت اهمیت موضوع در این زمینه شدند.

سپس هر یک از همکاران به بیان نقطه نظرات خود در زمینه های مختلف حوزه فعالیت منابع طبیعی و آبخیزداری پرداختند و خواستار توجه بیشتر به منابع طبیعی به لحاظ شرایط نامناسبی که بر آن حاکم است شدند.

پس از آن حاج آقا ملایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه با ذکر آیاتی از قران کریم، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و درختان را همانند نماز، دارای اجر و ثواب دانستند و اظهار داشت که باید از این ظرفیت های دینی در جهت حراست از منابع طبیعی استفاده شود. در ادامه، دکتر کیانی نیز از فعالیت همکاران منابع طبیعی در زمینه های مختلف علمی مرتبط با رشته های شغلی خود تشکر و قدر دانی نمودند و سپس دکتر فرجی نیز ضمن شادباش این مناسبت و تشکر از فعالیت خوب همکاران، به بیان مسائل و مشکلات موجود در عرصه های مختلف مدیریتی در سال های گذشته اشاره داشتند و اظهار امیدواری  نمودند که فعالیت بیشتر و استفاده از ظرفیت های موجود، پاسخگویی نیاز بخش های اجرایی و جامعه بهره بردارن باشیم  همچنین تاکید داشتند که همکاران بخش باید تلاش بیشتری برای عرضه فعالیت های علمی خود که کم هم نیستند در رسانه های جمعی، سمعی و بصری، فضای مجازی و ارائه در وبینارها خصوصاً مناسبت های مرتبط مانند هفته منابع طبیعی شدند.

در پایان این نشست، از تعدادی از همکاران با اهدای لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد.

همچنین در روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۲/۲۰ با حضور سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مهندس عبدالرحیم لطفی، معاونان و روسای ادارات مرتع، آبخیزداری و جنگل کاری اداره کل، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس مرکز و معاونت پژوهشی، رئیس مرکز رشد و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز، روسای بخش های تحقیقاتی، برخی از همکاران بخش های مختلف تحقیقاتی، برخی از شرکت های خصوصی و با محوریت بخش برگزار شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده ابتدا جمع حاضر در ساختمان هرباریم حضور یافتند و دکتر فاطمه فدایی مسول هرباریم بخش منابع طبیعی ضمن تشریح وضعیت آن، گزارشی از اهمیت، وضعیت و برنامه های آینده هرباریم ارائه دادند و به پرسش های برخی از همکاران نیز در این زمینه پاسخگو بودند.

پس از آن از کلکسیون گیاهان دارویی بازدید بعمل آمد و همچنین سایت درختان سریع رشد گونه اکالیپوس نیز با حضور مجری طرح و توضیحات مهندس الازمنی در خصوص اهداف کاشت سه گونه درخت اکالیپتوس توضیحاتی ارائه گردید.

سپس با حضور در محوطه باغ گیاه شناسی  مرکز و غرس  چندین نهال بلوط، افرا و … و توضیحات مهندس کریم مقصودلو در این زمینه، حاضران با اهداف و برنامه های این باغ آشنا شدند. پس از آن نیز از سایت گونه های سریع رشد مرکز که در آن رقم های مختلف صنوبر، افرا، اکالیپتوس، پالونیا و …. و با هدف مقایسه ای تولید چوب در سطحی حدود ۲۰۰۰ مترمربع ایجاد شده است بازدید و توضیحاتی توسط مهندس غلامی محقق مرکز ارائه گردید.

برنامه بعدی نیز کاشت دو گونه بلوط و فندق با هدف تولید قارچ ترافل و تحقیق در زمینه کارایی گونه های مثمر و غیر مثمر در جهت درآمدزایی بخش خصوصی بوده است که در مرحله مقدماتی در سطحی محدود توسط بخش خصوصی (یکی از شرکت های دانش بنیان) در محمده مرکز کشب کردید در این برنامه نیز توضحاتی توسط آقای مهندس جعفر نیا مجری پروژه ارائه گردید در همین زمینه مهندس لطفی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و دکتر فرجی نیز توضحات تکمیلی در خصوص برنامه های دراز مدت ارائه نمودند.

در آخرین مرجله از برنامه روز پژوهش و آموز ش در مرکز از طرح سامانه های سطوح آبگیر باران جهت استقرار گونه های مثمر بازدید بعمل آمد و مجری طرح مهندس شاهینی ابعاد مختلف آن را تشریح نمودند.

 در پایان بازدیدها مهندس لطفی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ضمن استقبال از فعالیت های انجام شده و اینکه بازدید امروز را یکی از بهترین بازدیدهای سال های اخیر فعالیت های انجام شده مرکز برشمرد و قول همکاری در زمینه های مختلف از جمله واگذاری چندهکتار از اراضی ایستگاه های ادره کل به فعالیت های تحقیقاتی را دادند و اظهار امیدواری نمود با تعاملات بیشتر، معضلات موجود رفع گردد دکتر فرجی نیز ضمن تشکر و قدردانی از حضور آقای مهندس لطفی و همراهان در مرکز اظهار داشتند که این همراهی و توجه می تواند مایه خیر برکت در آینده باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.