برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره روز جهانی آب به همت پژوهشگر پیشکسوت بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

به همت دکتر محمد اسماعیل اسدی محقق مروج پیشکسوت آبیاری و عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره روز جهانی آب برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر اسدی در این خصوص گفت: آب از دیرباز یکی از گرانبها ترین کالاهایی است که بشر به آن نیاز داشته و تامین آن در سرزمین کم آبی که ما در آن زندگی می‌کنیم، همواره مورد توجه بوده است. محدودیت منابع آبی از سال های دور، نیاکان ما را در نقاط گوناگون کشور بر آن داشته تا از تمامی امکانات و ابزارها برای ارتقای فرهنگ بهره‌برداری از منابع آبی و مدیریت تقاضای آن بهره ببرند.

در گستره جهانی نیز با توجه به اهمیت و ضرورت این مهم، ۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین ۱۴۰۰و همچون روند سال های گذشته، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی آب نام‌گذاری شده است وعنوانی که برای روز جهانی آب در سال ۲۰۲۱ میلادی که مصادف با نوروز هم هست، ارزش نهادن بر آب از وجوه مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انتخاب و نامگذاری شد.

بر این اساس اینجانب با بهره گیری از حمایت بخش خصوصی از جمله مجموعه زنده یاد دکتر بسکی، در راستای نگاه توسعه پایدار به منابع ارزشمند آب کشور و با هدف ایجاد حساسیت برای کودکان و نوجوانان به منظور حفظ این میرات گرانبها برای آیندگان و همچمین نهادینه سازی ارزشمندی آب و مصرف بهینه آن در جامعه با زبان مشترک هنر نقاشی، جشنواره ملی نقاشی آب ویژه کودکان و نوجوانان را برگزار کردیم و در کنار آن مسابقه دلنوشته و کلیپ های با موضوع آب را به فراخوان کشوری گذاشتیم و آثار متعددی از نقاط مختلف کشور برای اینجانب ارسال شد و پس از داوری، به برگزدیدگان این رویداد هدایای تقدیم و از آینده سازان دوست داشتنی تجلیل به عمل آمد و در برنامه فوق هدایای نفرات برتر هر رشته که شامل دوچرخه بود تقدیم شد.

شایان ذکر است تعدادی از فرزندان همکاران مرکز در بخش نقاشی جزء برگزیدگان بودند و با تقدیم هدیه مورد تجلیل و تشویق قرار گرفتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.