بازدید دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از مزارع سیاه دانه منطقه شرق گرگان

دکتر ابوالفضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به همراه دکتر حسین رضوانی عضو هیات علمی مرکز و مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز از چند مزرعه سیاه دانه در منطقه توسکستان گرگان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر فرجی سیاه دانه را یکی از گیاهان دارویی مهم دانسته که چند سالی است در اراضی دیم استان کشت می شود. وی مهمترین مزایای کشت سیاه دانه را توقع پایین نسبت به آب، برداشت مکانیزه با کمباین غلات و ارزش اقتصادی بالای آن ذکر نمود. وی افزود سطح زیر کشت این زراعت در استان در حال افزایش است به همین دلیل برنامه اجرای پروژه های به زراعی این گیاه مهم در دستور کار مرکز قرار گرفته است.
دکتر رضوانی محقق گیاهان دارویی مرکز سطح زیر کشت این گیاه دارویی را در استان حدود ۱۰۰۰ هکتار اعلام نموده و افزود اگر به بازرگانی و فروش این محصول توجه گردد قطعاً در سالهای آینده شاهد افزایش سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان با ارزش افزوده بالا خواهیم بود.
خاطر نشان می سازد در این بازدید آقای پورعباسی کشاورز پیشرو شهرستان گرگان نیز حضور داشت و توضیحاتی در خصوص تاریخ کاشت، میزان بذر مصرفی، تعداد وجین و کاربرد کودهای پایه و میکرو برای حاضرین ارائه نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.