برگزاری دوره آموزشی وبیناری مسائل حفاظتی و بهره برداری از قنوات استان گلستان در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دوره آموزشی غیرحضوری و وبیناری مسائل حفاظتی و بهره برداری از قنوات استان گلستان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در روز سوم مرداد ماه ۱۴۰۰ در ساختمان شهید حاجی کریمی معاونت آموزش برگزار شد و همکاران استانی و کشوری به صورت آنلاین از دوره بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه مهندس لطف اله پارسایی رئیس و عضو هیات علمی بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این مرکز با توجه به ضرورت آموزش های این حوزه و کسب مهارت در راستای بهره گیری شایسته از منابع، نکات آموزشی این حوزه را بیان کرد. اهم موارد طرح شده در این جلسه به شرح زیر می باشد:

۱- قنات ها از یکسو با تأمین آب شرب و کـشاورزی و از سـوی دیگـر بـا سـودآوری حاصـل از جـذب گردشـگر خارجی و داخلی اهمیت اقتصادی فراوانی دارند. همچنین، قنات ها دلیلی معتبر بر قدمت و تمدن کهن این مـرز و بوم محسوب می شوند، بنابراین حمایت و حفاظت از قناتها در راستای حمایت از دانش بومی خاص این مرز و بوم امری ضروری به نظر می رسد.

۲- قنات ها  میراث کهن و گران بهایی هستند که هنر، دانش و هوش نیاکان ما در بهره برداری درست و منطقی از حیاتی ترین عامل هستی بخش را به رخ جهانینان می کشد پس در حفظ و حراست از این میراث گرانبها تلاش دو  چندان باید نمود.   

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.