بازدید رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از طرح های بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه چهار باغ

دکتر ابوالفضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از طرح های بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری  این مرکز در منطقه چهار باغ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، پیرو سلسله بازدیدهای ریاست مرکز از طرح های اجرا شده و در حال اجرای بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و همپنین آشنایی با روند اجرایی طرح ها، دکتر فرجی به اتفاق مهندس لطف الله پارسایی رئیس و مهندس محمدکریم مقصودلو محقق بخش بخش، ضمن بازدید از طرح های اجرا شده جنگل و مرتعی منطقه چهارباغ و سرعلی آباد، شرح مختصری از کم و کیف طرح های جنگلی و مرتعی اجرا شده و در حال اجرای این منطقه توسط مهندس مقصودلو و  مهندس پارسایی ارائه شد.

در این برنامه ابتدا مهندس مقصودلو در مورد “طرح جامع سنجش و پایش جنگل های هیرکانی و ارسباران” که قسمتی از آن در توده های بلوط اوری در منتها الیه جنگل توسکستان و قبل از سرعلی آباد اجرا شده بود و همچنین گزارشی از مطالعات صورت گرفته که شامل فنولوژی درختان ارس، روش تولید نهال از طریق بذر و انتقال نهال های تولید شده و کشت آنها در عرصه طبیعی جنگل ارس توضیحاتی ارائه دادند پس از آن مهندس پارسایی شرح مختصری از مراتع منطقه و طرح هایی که اجرا شده است ارائه نمودند در ادامه ریاست مرکز ضمن اینکه اجرای اینگونه طرح ها را ارزشمند و مهم دانستند بر رسانه ای کردن فعالیت های انجام شده در راستای شناسایی بین فعالیت ها و هم چنین نتایج حاصل از این فعالیت ها تاکید نمودند.

سپس ریاست مرکز با حضور در یکی از دامداری های حاضر در منطقه سرعلی آباد و گفتگو با دامدار ذی حق از کم و کیف مسائل مربوط به دامداری، مرتع و همچنین مشکلات و معضلات ناشی از دامداری سنتی آشنا شدند. ضمن اینکه قول دادند برخی از مشکلات مربوطه را نیز پیگیری نمایند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.