بازدید رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از مزارع ذرت علوفه ای شهرستان رامیان

بازدید از مزارع ذرت علوفه ای توسط مهندس عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر ابوالفضل فرجی رییس و دکتر پیغام زاده محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و مهندس موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان و مهندس میثم دنکوب رئیس مرکز خان ببین انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این بازدید از مزارع ذرت علوفه ای محدوده مرکز جهاد کشاورزی فندرسک شهرستان رامیان بمنظور بررسی مرحله فنولوژی، آفات و بیماری ها و تغذیه گیاهی ذرت انجام شد.

مهندس دنکوب گفت: سطح کشت ذرت علوفه ای نسبت به سال های گذشته در محدوده مرکز فندرسک افزایش یافته و به بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی به ذرت علوفه ای اختصاص یافته و پیش بینی می شود کشاورزان بخش فندرسک بیش از ۴۰۰۰ تن ذرت علوفه ای برداشت نمایند.

رئیس مرکز فندرسک در ادامه افزود: ارقام موجود ذرت در استان گلستان شامل: هیبرید سینگل کراس ۷۰۴ و ۷۰۳، مانا، ارمغان، وی چیتا، آفرین، سیمون، ماکسیما، تری وی کراس۶۴۷ ، ماکا و AS66 می باشد و کشت بهاره ذرت در اردیبهشت و کشت تابستانه آن در ماه های تیر و مرداد انجام شده که میزان بذر مصرفی در هکتار ۴۰ کیلوگرم و عملکردی بیش از ۳۵ تن در هر هکتار برخوردار است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.