جلسه مشترک رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با رییس سازمان ملی و مردمی بکوجا

جلسه مشترک دکتر لطفی زاده رییس سازمان ملی و مردمی بکوجا با دکتر فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در محل دفتر ریاست این مرکز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نشست که مدیران بکوجای استان نیز حضور داشتند در خصوص نقش و کمک تحقیقات در اجرای اهداف بکوجا در توسعه برنامه های مختلف از جمله افزایش کمی و کیفی پنبه و دانه های روغنی استان به جهت پایاری تولید و افزایش درامد بهره برداران گفتگو شد و در خصوص بهبود و ارتقای تولیدات بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت های بخش های خصوصی برای انتقال یافته های تحقیقاتی برنامه ریزی اولیه صورت گرفت.
در ابتدای این جلسه که با هدف بهره مندی از تجربیات و توان تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی این مجموعه در حوزه کشاورزی برگزار شد، ابتدا دکتر لطفی زاده به بیان خلاصه ای از اهداف و برنامه های سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی پرداخت.
دکتر لطفی زاده با بیان اینکه بهبود تولید ناخالص داخلی تنها راه بهبود وضعیت معیشت مردم می باشد، هدف مهم بکوجا را افزایش این شاخص با استفاده از بهبود بهره وری در تولید با استفاده از دانش و فناوری و بهبود مدیریت برشمرد و تمرکز بکوجا بر واحدهای تولیدی موجود را راهبرد این سمن دانست.
مهندس لطفی زاده با بیان اولویت های بکوجا در حوزه کشاورزی شامل خودکفایی در تولید گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام، پنبه و گوشت گوسفندی، اولویت های بخش صنعت را نیز تامین نیازهای اولیه و ضروری زندگی مردم شامل مسکن، منسوجات و پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، دارو و صنلیع مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) شامل حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری و ارتباطات عنوان کرد.
موسس بکوجا با اشاره از آغاز فعالیت های این موسسه از استان مازندران، یه شکل گیری شبکه ملی-مردمی بکوجا در این استان در چارچوب تقسیمات کشوری خبر داد و هدف از تشکیل این شبکه را ارتباط مستقیم و بی واسطه با تولیدکنندگان اعلام کرد. وی همچنین از شبکه ملی نخبگان بکوجا به عنوان تامین کنندگان دانش و فناوری مورد نیاز برای بهبود بهره وری واحدهای تولیدی با عضویت عموم پژوهشگران و اساتید و صاحب نظران در حوزه های مختلف خبر داد و تمرکز فعلی بکوجا دراستان مازندران را تحقق خودکفایی در تولید برنج عنوان کرد.
دکتر لطفی زاده اشاره ای به آغاز فعالیت بکوجا در استان گلستان داشت و گفت: هدف اصلی بکوجا در استان گلستان تحقق خودکفایی در تولید دانه های روغنی و پنبه در کشور می باشد. سیدعلی لطفی زاده با اشاره به محدودیت اراضی کشورزی و آب در کشور، تنها راه تحقق اهداف یاد شده را افزایش تولید در واحد سطح تا میزان ۲۰۰%، کاهش مصرف آب تا میزان ۵۰% و اصلاح الگوی مصرف دانست و اظهار امیدواری نمود تا با لطف الهی شاهد تحقق اهداف مذکور در بازه زمانی معقول باشیم.
در این برنامه دکتر فرجی ضمن جمع بندی جلسه، با اشاره به ظرفیت ها و دستاوردهای متعدد همکاران توانمند این مرکز، برنامه ها، راهکارها و پیشنهادات خود را در راستای اجرایی نمودن این همکاری برای حاضران ارایه نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.