جلسه فنی و مشاوره محقق معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با مروجان مسئول پهنه شهرستان آق قلا

جلسه فنی محقق معین مرکز تحقیقات استان، با کارشناسان و مروجان و مدیریت مرکز خدمات جهاد کشاورزی گرگان بوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا و مشاوره به بهره برداران، باحضور پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمد برزعلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضور محقق معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی و مشاوره به بهره برداران مرکز خدمات جهاد کشاورزی گرگان بوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا برگزار شد. در این برنامه پس از گفتگو با کارشناسان در خصوص مسائل و مشکلات زراعی منطقه، برخی موارد برای کارشناسان فوق عنوان شد که به اعم آن ‏می توان به موارد زیر اشاره نمود:‏
با توجه به وجود حاکم شدن گرما و کم آبی در کشاورزی منطقه بیش از سالیان گذشته در خصوص نکات بین کاشت دو محصول در منطقه صحبت شد. در این نشست، برخی کشاورزان در زمینه دریافت کود جهت تولید سبزیجات درخواست هایی را داشتند که موارد زیر به ایشان ارایه شد:
توصیه فنی و پیشنهادات:
۱. راهنمایی کشاورزان در خصوص اثرات کودهای ازته بر کیفیت محصول تولیدی و افزایش غلظت نیترات در آن
۲. افزایش درخواست گیاهان به آب در برخی موارد پس از دادن کود و راهنمایی برخی کشاورزان تازه کار در کشت سبزیجات
۳. ارائه اطلاعات در خصوص اثرات افزایش دما بر جمیعت آفات و بیماری های رایج منطقه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.