اقدامات کنترل روند و فرایند تولید بذر و بازدید مزارع به همت کارشناسان واحد ثبت و گواهی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

برنامه بازدید و کنترل مزارع و دستگاه های بوجار، امکانات و انبارهای نگهداری بذر شرکت های تولید کننده بذر استان توسط کارشناسان واحد ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، مهندس مهرناز مهرآور مسئول واحد ثبت و گواهی بذر و نهال این مرکز در این خصوص عناوین این برنامه ها را در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ این چنین بیان نمود:

  • نظارت و معاینه فنی دستگاه های بوجاری و ضد عفونی گندم و جو  توسط کارگروهی متشکل از (کارشناس مسئول و کارشناسان واحد استانی گلستان، نماینده مدیریت زراعت، اداره امور فناوری های مکانیزه و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی و شرکت های تولید کننده بذر استان گلستان) از دستگاههای بوجاری مستقر در شرکت های تولید بذر گندم، جو در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در شرق و غرب استان گلستان به تعداد ۱۳ شرکت بازدید و در حضور نمایندگان مذکور؛ دستگاهها شروع به کار کرده و همزمان ضد عفونی هم انجام شد و کلیه توصیه های لازم برای بهبود کیفیت بذر جهت برطرف کردن عیوب دستگاه ارائه گردید و پس از برطرف کردن عیوب و اصلاح، برچسب گواهی به کلیه دستگاههای بوجاری الصاق گردید.
  • فرآیند بوجاری بذور گندم و جو در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ در سطح استان شروع  شد و بازدید از دستگاههای بوجار، امکانات و انبارهای نگهداری بذر شرکت های تولید کننده بذر استان توسط مسئول واحد و کارشناسان واحد ثبت طی چند مرحله انجام گرفت.
  • بازدید از اراضی زیرکشت پنبه بذری استان گلستان در مرحله گلدهی در سطح ۸۸۰/۵ هکتار انجام شد. طی بازدید های به عمل آمده توصیه مخلوط کشی سایر ارقام، خارج از تیپ  و علف هرزصورت پذیرفت. بازدید های کنترل نهایی مزارع پنبه در حال انجام می باشد.
  • بازدید از اراضی زیرکشت سویا استان گلستان در مرحله گلدهی در سطح ۹۵۱ هکتار در حال انجام می باشد . توصیه و اجرای مخلوط کشی سایر ارقام و خارج از تیپ در طبقات پرورشی سویا در ایستگاه عراقی محله گرگان با حضور همکاران واحد استانی و محققین بخش دانه های روغنی انجام گردید. طی بازدید های به عمل آمده توصیه های لازم جهت آبیاری، تغذیه و استتفاده از سموم مناسب آفت کش صورت پذیرفت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.