نگارش دستنامه اصول علمی و کاربردی احیا منابع ژنتیکی حبوبات، به همت پژوهشگر بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دستنامه اصول علمی و کاربردی احیا منابع ژنتیکی حبوبا، به همت پژوهشگر بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان نگارش شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، با توجه به سیاست‌های وزارت متبوع و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور، اقدام به تهیه دستنامه‌ها (هندبوک) و دستورالعمل‌های کاربردی برای مخاطبان بخش کشاورزی نموده است. در این رابطه دکتر فاطمه شیخ عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی این مرکز و محقق کشوری باقلا و محقق مسول معرفی ارقام جدید باقلای“شادان، فیض و مهتا به همراه همکاران کشوری خود، دستنامه ای (هند بوک) با عنوان “اصول علمی و کاربردی احیا منابع ژنتیکی حبوبات” را نگارش نموده و توسط نشر آموزش کشاورزی به چاپ رسیده است.

اهمیت حفظ و احیای کلکسیون های ژنتیکی و روش های علمی و اصولی احیا و نگهداری این منابع ژنتیکی مهم ترین موضوعاتی هستند که در این نشریه به آن پرداخته شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.