حضور فعال پژوهشگران واحد تحقیقات چغندرقند مرکز تحقیقات و آموزش گلستان درگردهمایی سالیانه تحقیقات چغندرقند

نشست سالیانه برنامه ریزی تحقیقات چغندرقند سال ۱۴۰۱ با حضور دکتر جعفری معاون پژوهشی سازمان، مهندس حصادی مجری طرح چغندرقند، دکتر طالقانی ریاست مؤسسه تحقیقات چغندرقند، معاونین، محققین و کارشناسان بخش تحقیقات چغندرقند کشور روزهای ۱۲ و ۱۳ به صورت مجازی برگزار گردید. در این برنامه پژوهشگران و محققان واحد تحقیقات چغندرقند مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان حضور فعال داشتند.
به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در ابتدای این همایش دکتر طالقانی ریاست موسسه اصلاح و تهیه بذر چغندرقند در سخنانی ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، یکی از سیاست های وزارتخانه و موسسه را توسعه کشت چغندرقند پاییزه اعلام نمودند که خوشبختانه استان گلستان از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار می باشد در همین راستا و با استقبلال کشاورزان، سطح زیر کشت و تولید این محصول در گلستان از رشد قابل توجهی برخوردار بود. دکتر طالقانی بر مطالعات بیشتر و اجرای طرح های مقایسه ارقام, همچنین ارقام مقاوم به بولتینگ درگلستان تاکید نمودند. وی مهم‌ترین عامل توسعه سطح زیر کشت به ۶۰۰۰ هکتار را هماهنگی خوب سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با موسسه چغندرقند عنوان نمود و از تلاش‌های مدیران استانی و محققان واحد چغندرقند گلستان تشکر و قدردانی نمود.
دکتر صابری عضو هیات علمی مرکز و محقق چغندر به ارائه گزارش عملکرد واحد تحقیقات چغندرقند در سال جاری پرداخت. صابری یکی از دلایل افزایش سطح زیر کشت و تولید چغندر استان را صرفه اقتصادی این محصول در مقایسه با سایر محصولات پاییزه اعلام نمود. دکتر صابری تعداد طرح های تحقیقاتی چغندرقند در استان گلستان ۹ عنوان اعلام نمود. وی مهم‌ترین برنامه واحد چغندرقند را تعیین تاریخ دقیق کاشت چغندرقند با توجه به خسارت سرما و ساقه روی در چغندرقند عنوان نمود. صابری در ادامه با توجه به افزایش سطح زیرکشت چغندر در استان گلستان، همکاری سایر بخش‌های مرکز تحقیقات و موسسه تحقیقات چغندرقند در اجرای طرح های تحقیقاتی تغذیه، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز چغندرقند پاییزه را خواستار گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.