بحث و تبادل نظر در رابطه با مسائل فنی در حوزه مرکز خدمات مزرعه کتول شهرستان علی آباد با حضور دبیر محققان معین منطقه ۱

     آشنائی با مشکلات و گره های تولید در هر منطقه و انعکاس آنها به نقاط هدف و پاسخگو، ارتباط هر چه بهتر و سریعتر مسائل و دستورالعمل ها از مبداء به مروجان و کارشناسان زحمتکش پهنه ها، پاسخگوئی به سوالات و درخواست های علمی و کارشناسی در کوتاه ترین زمان ممکن، نقش مهم و مؤثری در پایداری و افزایش تولید و نیز کاهش آسیب پذیری تولید در هر منطقه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمدعلی دهقان، دبیر محققان معین منطقه ۱ در این خصوص گفت: این امر میسر نخواهد شد جز با ارتباط صمیمانه، دوستان و برادرانه که در کنار هم و در خط اول تولید با بحث و تبادل نظر و بررسی واقع بینانه و شفاف مسائل و مشکلات و برشماری توانمندی ها و پتانسیل ها فنی و کارشناسی همه طرف ها و رسیدن به یک جمع بندی و ارائه به همان منطقه و حوزه تولیدی. در همین راستا، اهدافی را که مد نظر ماست، بدور از مسائل حاشیه ای و شعاری و شنیدن نقطه نظرات درک و لمس شده مروجان، کارشناسان و زارعین کمک فراوانی در ارائه بهترین و واقعی ترین توصیه های فنی را می نماید.

لذا در جلسه ای کارشناسی با مروجان و کارشناسان مرکز خدمات مزرعه کتول برگزار شد که اهم مسائل مورد بحث شامل کشت قراردادی مسائل و مشکلات و محاسن آن در افرایش تولید و یاری به کشاورزی، سطح اجرای پایلوتی آن و نیز نقش احتمالی این طرح در افزایش و پایداری تولید مورد بحث و موشکافانه قرار گرفت و آسیب پذیری آن در آینده و نقاط قوت آن برای زارعین مورد تاکید قرار گرفت.

وضعیت رشدی محصولات منطقه و وضعیت تغذیه و موجودی سموم علف کش در منطقه از جمله مواردی بود که نیازمند پیگیری و رفع کردن موانع و مشکلات در آن حوزه را می طلبید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.