معرفی خاویار گیاهی (گیاه کینوا) در مصاحبه سیمای مرکز گلستان با پژوهشگر بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش استان

دکتر علیرضا صابری عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در مصاحبه با سیمای مرکز استان به معرفی گیاه کینوا پرداخت.
به گزارش روابط عمومی و روابط امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر صابری، کینوا را که گیاهی شور زیست، کم توقع و مناسب برای اراضی شمال استان توصیه نمود. صابری فصل کشت کینوا در استان گلستان را اسفند ماه ذکر نمود و افزود این گیاه در طول فصل رشد از آب سبز (نزولات آسمانی) بهره‌برداری می‌نماید. صابری در ادامه گفت چند سالی است که مطالعات اولیه بر روی گیاه کینوا (خاویار گیاهی) و آزمایشات مقایسه ارقام در استان انجام شد. با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و ایجاد مزارع ترویجی، باعث افزایش ضریب نفوذ در جامعه مخاطب و کشاورزان گردید و خوشبختانه سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲ برابر گردید.
وی سطح زیر کشت سال گذشته کینوا در استان را ۴۵ هکتار عنوان و افزود با توجه به استقبال کشاورزان و برنامه های ترویجی سطح زیر کشت برای سال جاری به بیش از ۸۰ هکتار اعلام نمود.
صابری مهم‌ترین مشکلات توسعه این محصول را خرید تضمینی اعلام و افزود خوشبختانه با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی گلستان، شرکت تعاونی چند منظوره اقدام به خرید تضمینی این گیاه نموده و از این طریق کشاورزان دغدغه‌ای برای فروش این محصول نداشته باشند. وی در خاتمه توجه مسئولان و دست اندرکارن برای توسعه کشت این محصول را در استان خواستار گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.