بازدید مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از گنجینه طرح ها و دستاوردهای مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر محمد برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از مزارع تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشی این مرکز در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان در تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۱ بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور مهندس رمضانعلی سنگدوینی، دکتر غلامرضا منتظری، مهندس غلامعلی کوهساری، دکتر رحمت اله نوروزی، مهندس جلال ایری، مهندس امان قلیچ شادمهر و دکتر رضا آریان پور، نمایندگان حوزه های انتخابی شهرستان های استان گلستان و جمعی از مدیران و پژوهشگران مرکز انجام شد در ابتدا دکتر ابوالفضل فرجی رئیس مرکز توضیحات کاملی از جایگاه و نقش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در افزایش بهره وری تولید، کشاورزی دانش بنیان، تولید دانش فنی کاربردی و انتقال این دانش به بهره برداران و همچنین شرح وظایف مراکز تحقیقات و آموزش استانی را ارائه دادند. در ادامه ایشان روند اجرای آزمایشات و برنامه های مختلف پژوهشی و آموزشی را در استان گلستان را توضیح داده و سپس با حضور در مزارع پژوهشی از بخشی از دستاوردها و طرح های تحقیقاتی به نژادی و به زراعی محصولات مختلف حاضر در ایستگاه بازدید به عمل آمد و توضیحات لازم از سوی پژوهشگران مرکز ارایه شد.

در بخش دوم این برنامه، نشستی با مجمع نمایندگان استان در محل دفتر ایستگاه، با حضور رئیس، معاونان، مدیران بخش ها و ایستگاه های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان انجام شد.

در این نشست ابتدا دکتر فرجی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و خوش آمد به نمایندگان استان، بخش دیگری از ماموریت ها و دستاوردهای مجموعه را بیان کرد و در ادامه هر کدام از معاونین، روسای بخش های تحقیقاتی، مدیر مرکز رشد و روسای ایستگاه ها با بیان شرح وظایف تخصصی خود، معرفی جامعی از برنامه ها و توانمندی های این مرکز در حوزه های مختلف بخش کشاورزی را برای نمایندگان استان بیان نمودند.

در انتهای این نشست، ضمن تجلیل یکایک نمایندگان استان از عملکرد ارزشمند همکاران این مرکز و تاکید بر برنامه های ترویجی فرهنگ سازی برای انتقال دانش فنی کسب شده به عنوان یک استاندارد به مزرعه کشاورزان، بر تعیین برش زمانی برای رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان در حضور اصحاب رسانه و اعلام سهم مجموعه در تولید دانش ینیان، تاکید شد.

مهندس سنگدوینی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نیز با اظهار شعف از برنامه های فایده مند و متخصصان زبده ای که دراین مجموعه حضور دارند و در راستای مزیت های استان نیز می باشد، گفت ضروری است با توجه به تنوع عملکرد و یافته های این مجموعه، در آینده ینزدیک، نشست جامع تری را به اتفاق نمایندگان محترم در راستای آشنایی دقیق تر با برنامه های این مرکز و پیگیری های مربوطه که در راستای شعار سال می باشد داشته باشیم.

ایشان ضمن تبریک برای دستاوردهای ویژه مورد بازدید و رضایت مندی کامل از فعالیت های مفید و موثر در حال انجام در مرکز تحقیقات کشاورزی استان بیان داشت کشور و استان نیازمند تحولات اساسی در بخش کشاورزی است و برداشت روشن ما از این بازدید همین است و در این تحول، آینده خوبی را می‌بینم.

مهندس سنگدوینی در خاتمه گفت: آنچه که در مرکز تحقیقات اتفاق می افتد امید آفرین است و ضروری است تا این پیام های امید بخش، به جامعه منتقل شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.