بازدید مسئول گندم و جو اقلیم شمال کشور در موسسه اصلاح بذر از برنامه های مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دکتر منوچهر خدارحمی مسئول گندم اقلیم شمال کشور در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور از پروژه ها، آزمایشات، ارقام و لاین های تکثیری گندم و جو کاشته شده در ایستگاه های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمودند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر فاطمه شیخ، رییس بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز در این خصوص گفت: دکتر خدارحمی محقق مسئول برنامه‌های به نژادی گندم موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌های به‌نژادی گندم در اقلیم گرم و مرطوب شمال کشور در یک بازدید دو روزه در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ از مزارع پرورشی و آزمایشات گندم از ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی گرگان و گنبد بازدید کردند.
همچنین ایشان با بازدید از آزمایشات تحقیقی-ترویجی، آزمایشات گزینش مشارکتی، مزارع تولید بذور پرورشی و مادری ارقام معرفی شده در مزرعه نمونه ارتش، در جریان وضعیت لاین‌های امید بخش در دست معرفی و ضریب نفوذ ارقام در عرصه قرار گرفتند.
این مجموعه بازدیدها به همراهی دکتر شیخ رئیس بخش زراعی و باغی و دکتر سوقی، دکتر باقری کیا و مهندس سیدی مجریان برنامه‌های به‌نژادی گندم آبی صورت پذیرفت.
شایان ذکر است در سلسله جلساتی که در محل دفاتر ایستگاه گرگان و گنبد برگزار گردید ضمن اعلام رضایت‌مندی تیم فوق از فعالیت‌‎های مفید و موثر محققان این مرکز، در مورد سازوکار ادامه برنامه‌های به‌نژادی با توجه به شرایط استان گفتگو، تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.