برگزاری جلسه فنی و مشاوره محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با کارشناسان و مروجان مسئول پهنه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت

جلسه فنی و مشاوره محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با کارشناسان و مروجان مسئول پهنه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضور محققان معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت برگزار شد.
در این برنامه که با حضور دکتر رضوانی و دکتر کسمایی اعضای هیات علمی و محققان معین مرکز به همراه مهندس بندری مسئول اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مینودشت و خانم مهندس زینلی مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان قلعه قافه جلسه ای با کارشناسان و مروجان پهنه و کارشناسان آن مدیریت تشکیل گردید.
در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به تغذیه گیاهان زراعی و باغی و مسائل مربوط به ضروت انجام آزمون خاک قبل از کاشت و همچنین راهکارهای توسعه کشت گیاهان دارویی خصوصا برای اراضی کوهپایه ای و شیب دار حومه دهستان قلعه قافه و مسایل مربوط به توسعه کشت زعفران و گل محمدی بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید جهت ترویج و توسعه کشت این گیاهان از حاج اقا احمدی که دارای تجربیات موفق در این خصوص در روستای وامنان آزادشهر می باشند دعوت بعمل آید.
همچین در خصوص تشکیل کارگاه های آموزشی در خصوص تغذیه گیاهان زراعی و باغی، هماهنگی های لازم با مسئول مرکز خدمات چهل چای بعمل آمده و در خصوص تشکیل آنها قبل از شروع فصل کاشت گیاهان مورد تاکید قرارگرفت. در پایان نیز با همراهی کارشناس گیاهان دارویی مرکز خدمات چهل چای دکتر پسرکلو و کارشناسان پهنه و محققان معین مرکز بازدیدی از مزرعه گیاهان داروییسیاه دانه روستای قلمی واقع در حومه شهرستان مینودشت بعمل آمد و از نزدیک مسائل و مشکلات مربوط به آفات و بیماری های و تغذیه آن مورد بررسی و نکات فنی و توصیه های لازم ارائه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.