سخنرانی دکتر صلبی محقق مرکز و تحقیقات و آموزش گلستان در همایش آب منطقه ای گلستان

در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه در مصرف بهینه منابع آب استان که به همت شرکت آب منطقه ای گلستان با حضور دکتر کر معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار گلستان، کارشناسان بخش و کشاورزان پیشرو برگزار شد، دکتر محمدعلی صلبی محقق بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان سخنان خود را ارایه نمود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، دکتر صلبی درابتدای این سخنرانی به شرایط کشور و استان در زمینه بهره وری آب پرداخت وی بهینه سازی شبکه های سنتی و توسعه آبیاری های نوین، توسعه گلخانه ها، مدیریت زمان، اصلاح روش خاکورزی مرسوم را از جمله راهکارهای بهره ورانه در بخش منابع آب در کشاورزی استان دانست. همچنین ایشان هماهنگی بین دستگاه های مرتبط و حمایت دولت از تولید در بخش کشاورزی را یکی از موارد مهم در بهره وری کشاورزی دانست.
در ادامه پژوهشگر آبخیزداری این مرکز، راهکارهای افزایش بهره وری بهینه را در شبکه های سنتی و روش های نوین آبیاری معرفی نمود و همچنین با اشاره به نقش سایر عوامل، از جمله به آموزش و پژوهش و تشویق کشاورزان پیشرو تاکید کرد.
شایان ذکر است در این جلسه، دکتر کر معاون توسعه و برنامه ریزی استاندارگلستان، مهندس حسینی مدیر عامل و مهندس حاجی حسینی معاون توسعه و برنامه ریزی آب منطقه ای گلستان و چند تن از کشاورزان سخنان خود را ارایه نمودند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.