برگزاری اولین جلسه کمیته مقابله با بیوتروریسم و پدافند مرزبانی زیستی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

برگزاری اولین جلسه کمیته مقابله با بیوتروریسم و پدافند مرزبانی زیستی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگاناعضای کمیته مقابله با بیوتروریسم و پدافند مرزبانی زیستی به ریاست آقای سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، پس از حضور در جلسه، از مزارع تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ بازدید به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که آقای سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به همراه جمعی از مدیران استانی و پژوهشگران مرکز حضور داشتند. ابتدا دکتر ابوالفضل فرجی رئیس مرکز، در معرفی برنامه ها و دستاوردهای مجموعه، توضیحات کاملی از جایگاه و نقش این شبکه در افزایش بهره وری تولید، کشاورزی دانش بنیان، تولید دانش فنی کاربردی و انتقال این دانش به بهره برداران و همچنین شرح وظایف مرکز تحقیقات و آموزش را ارائه دادند و دستاوردهای شاخص این حوزه را ارایه نمودند. در ادامه ایشان روند اجرای آزمایشات و برنامه های مختلف پژوهشی و آموزشی را در استان گلستان توضیح دادند.
سپس اعضای جلسه با توجه به موضوع و برنامه مشخص، موارد دستگاه متبوع خود را در حوزه امنیت زیستی بیان کردند.
در بخش دوم این برنامه با حضور در مزارع پژوهشی از بخشی از دستاوردها و طرح های تحقیقاتی به نژادی و به زراعی محصولات مختلف حاضر در ایستگاه بازدید به عمل آمد و توضیحات لازم در خصوص دستاوردهای برتر و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت از سوی دکتر فرجی و پژوهشگران مرکز ارایه شد.
در این برنامه دکتر سوقی محقق غلات از ارقام و لاین های برتر با پتانسیل عملکرد بالا و سازگاری خوب برای مناطق مختلف استان که دارای صفاتی مانند زودرسی، پاکوتاهی، متحمل به ورس، متحمل به بیماری ها و نیز دارای عملکرد و اجزای عملکرد بالا هستند ارایه جامعی داشتند.
در ادامه، دکتر شیخ در خصوص ارقام جدید باقلای معرفی شده، اهمیت توسعه سطح زیر کشت آن و کاربرد آن به عنوان بخشی از جیره دام و طیور تاکید کرد. در بخش دیگر این برنامه، میهمانان حاضر از انبارهای هسته های اولیه و ژرم پلاسم های محصولات مختلف بازدید به عمل آوردند و ضمن تقدیر و تحسین دستاوردها، بر ارزش های خلق شده مجموعه، صحه گذاشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.