پیام گرامی داشت دکتر فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت روز بزرگداشت مقام خبرنگار

دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان فرا رسیدن روز خبرنگار را به تلاشگران شریف این حوزه بویژه اصحاب شریف رسانه این استان شادباش گفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر ابوالفضل فرجی رییس این مرکز ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده تمامی فعالان شریف این عرصه، در بخشی از پیام خود گفت:
خبیر به معنی آگاه و یا عالِم به پوشیده ها، یکی از نام های خداوند است که در قرآن مجید ۴۵ بار از آن یاد شده است. خبرنگار برگرفته از چنین مفهوم بلندی است که فراتر از حرفه و شغل، پرچم و رسالت ” آگاهی بخشی ” را بر دوش می کشد.
در جهان معاصر اهمیت و حساسیت خبرنگاری و نهاد رسانه اعم از مکتوب، تصویری و مجازی به بالاترین سطح خود رسیده است؛ به گونه ای که سیاست، فرهنگ، اجتماع و حتی اقتصادِ رسانه ای شده بخشی از واقعیت پیش روی ما را تشکیل می دهد.
از سوی دیگر انقلاب اطلاعات و ارتباطات از طریق اینترنت، شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند عرصه جدیدی را در برابر کُنشگران جامعه گشوده است. در چنین فضایی که گذر از ارتباطات یک سویه و آمرانه به ارتباطات چند سویه و تعاملی وجه غالب آن را تشکیل می دهد، نقش کاربران و مخاطبان در تولید، توزیع و دریافت اطلاعات به اندازه منابع خبری و ارسال کنندگان پیام حائز اهمیت بوده و به همین سبب فرصت ها و قابلیت های جدید قابل مقایسه با دوره های پیشین نیست؛ کما این که پدیده مبارک شهروند خبرنگار از آثار و برکات آن به شمار می رود.
در چنین شرایطی رسالت شبکه های اجتماعی تقویت گفت و گو، مفاهمه، همبستگی و امید اجتماعی است. به منظور دستیابی به اهداف ذکر شده باید به سمتی حرکت کنیم که فضای عمومی از اخبار منفی و جعلی فاصله گرفته، به سوی واقع بینی و گفت و گوی انتقادی تحول یابد.
تقارن سالگرد شهادت “محمود صارمی” و روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، می توان نماد و نشانه ای از روشنگری، حقیقت بینی و اطلاع رسانی بی طرفانه خبرنگاران، فارغ از جهت گیری های سیاسی و منافع جناحی قلمداد کرد تا با الهام از پیام آور خون شهیدان کربلا و نهضت حسینی؛ حضرت زینب کبری (س) به رسالت خود جامه عمل بپوشانند.
همراه با تقدیم ادب و احترام و خدا قوت خدمت شما بزرگواران و با امید به نقش آفرینی هرچه بیشتر رسانه های محلی و ملی در جهت معرفی و ترویج شایسته دستاوردها و بروندادهای ارزشمند پژوهشی و آموزشی و دستیابی به توسعه پایدار، توفیق روزافزون شما تلاشگران شریف این عرصه را از درگاه یزدان پاک آرزو می نماییم.

خجسته باشید

ابوالفضل فرجی
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.