بازدید و جلسه فنی محققان معین ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس با مروجان مسئول پهنه مرکز سلطانعلی

جلسه فنی محققان معین ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس، با کارشناسان و مدیریت مرکز سلطانعلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گنبد باحضور پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر حسین احمدی اوچ‌تپه محقق ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضورمحققان معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی مرکز سلطانعلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گنبد برگزار شد.
دراین برنامه ضمن شرکت در جلسه فنی و کارشناسی، بازدید از مزارع پنبه کاشت شده مربوط به حوزه این انجام شد و با توجه به اینکه رقام پنبه شایع کشت شده  عمدتاً رقم گلستان و لطیف بود در خصوص مسائل مختلف این محصول بحث و تبادل و نظر شد.
در انتهای برنامه پیشنهادات گروه به شرح زیر ارایه شد:
۱- حدود ۳۰۰۰ هکتار پنبه در سال جاری (۱۴۰۱-۱۴۰۰) در حوزه مربوط به مرکز خدمات سلطانعلی کاشته شده است. از آنجایی اکثر زمین‌ها با مشکل کم آبی (خشکی)  و شوری (EC بالا) مواجه بودند و از طرفی در بعضی از زمین‌ها آبیاری توسط آب فاضلاب انجام می‌شود؛ نکاتی در ارتباط با اهمیت آبیاری و آبیاری با آب مناسب توضیح داده شد. همچنین در ارتباط با تاثیر تنش‌های خشکی و شوری بر محصول پنبه توضیحات و توصیه های لازم ارایه شد.

۲- با توجه به اینکه برداشت پنبه از مزارع در حال انجام است توصیه شد که برداشت وش در صبح‌های زود (وجود شبنم) و روزهای بارانی انجام نشود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.