ثبت مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک سال ۲۰۲۲ توسط پژوهشگر برجسته و بین المللی آب و خاک مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

آیین بزرگداشت مراسم برگزاری روز جهانی خاک سال ۲۰۲۲ ، به همت دکتر محمد اسماعیل اسدی محقق مروج پیشکسوت آبیاری و عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، خاک، جایی که غذا شروع می شود موضوع بزرگداشت امسال روز جهانی خاک یعنی سال ۲۰۲۲ است که توسط فائو در سرتاسر جهان در روز ۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذر ۱۴۰۱ برگزار می شود.

از دست دادن عناصر غذایی خاک یکی از فرآیندهای اصلی تخریب خاک است که تغذیه را تهدید می کند و به عنوان یکی از مهمترین مشکلات در سطح جهانی برای امنیت و پایداری غذایی در سراسر جهان شناخته می شود.

روز جهانی خاک (World Soil Day)  مراسمی است که هر ساله از طرف فائو با هدف افزایش آگاهی رسانی در مورد اهمیت خاک و لزوم حفاظت ازآن به عنوان منبع تامین غذای بشر و میزبان ۲۵ درصد از تنوع زیستی کره زمین و اهمیت حفظ اکوسیستم های سالم و رفاه انسان از طریق رسیدگی به چالش های رو به رشد در مدیریت خاک و همچنین آموزش سلامت خاک و تشویق جوامع به بهبود سلامت خاک برگزار می گردد.

طی هفته گذشته  ثبت بزرگداشت این روز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان توسط دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر برجسته و بین المللی این مرکز در سایت فائوانجام گردیده است که در سایت بزرگداشت روز جهانی خاک سال ۲۰۲۲ قابل مشاهده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.