مصاحبه تلویزیونی دکتر خیام نکویی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

مصاحبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جریان سفر به استان گلستان و حضور درآیین رونمایی از سند ملی الگوی کشت در استان گلستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این گفتگو دکتر خیام نکویی ضمن اشاره به رسالت و دستاوردهای سازمان، در خصوص ارزش های طرح الگوی کشت و نقش آن در تونسعه کشور، با خبرنگار این رسانه مصاحبه نمود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به کشت ۱۴ محصول از ۱۵ محصول راهبردی کشور در استان گلستان گفت: برای کشت برنج در این استان، رقم‌هایی که قابلیت خشکه کاری دارند و همچنین ارقام هیبریدی که عملکرد بالایی دارند، توصیه شده است.

ایشان همچنین گفت: استان گلستان دوازدهمین استان کشور است که سند ملی الگوی کشت در آن، رونمایی شده است.

الگوی کشت کشاورزی بر اساس منابع موجود و توجه به نیاز بازار است. بر اساس آن، مشخص می‌شود که کدام محصول با تمرکز بر محصولات راهبردی، با حفظ منابع آبی، خاکی و محیط زیست، در کجا و به چه میزان تولید شود.

در استان گلستان با ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، سالانه حدود ۵ و نیم میلیون تُن انواع محصول (حدود ۱۰ درصد از نیاز کشور) تولید می‌شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.