برگزاری جلسه تشکل های کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرگان

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در دیدار با نمایندگان تشکل های غیردولتی کشاورزی استان گلستان، در محل سازمان جهادکشاورزی استان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این برنامه، معاون هماهنگی امور‌اقتصادی استاندار گلستان گفت: کشاورزان استان نقش اساسی در تامین امنیت غذایی کشور دارند و حمایت از بخش کشاورزی گلستان حمایت از تولید کشور است.

سید محمد دهنوی در این نشست اظهار کرد: بزرگترین ظلم به مردم که در گذشته اتفاق افتاد این بود که محصولات تولید شده استان گلستان پایین‌تر از نرخ جایگزینی خریداری می‌شده است.

وی ادامه داد: یکی‌ از اتفاقات مهم برای کشاورزان این است که محصولات استراتژیک تولید شده توسط کشاورزان استان به نرخ جایگزینی خریداری شود.

معاون هماهنگی امور‌ اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مرغداران و تولید کنندگان مرغ در استان نیازمند حمایت ویژه هستند، این بخش در حساس‌ترین زمان از امنیت غذایی کشور حمایت کردند اما بدهکارترین بخش تولید به بانک‌ها هستند و باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

دهنوی افزود: گردش مالی بهش تولید مرغ در کشور روزانه به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد و نشان می‌دهد این بخش در اقتصادی نفش اساسی دارد.

وی بیان کرد: صادرات تولیدات بخش کشاورزی یکی از موضوعات اساسی در حوزه کشاورزی است که در توانمند کردن کشاورزان نقش مستقیم دارد.

معاون هماهنگی امور‌ اقتصادی استاندار گلستان  خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: توجه به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بخش کشاورزی خواسته‌اصلی ما است چون بسیاری از تولیدات کشاورزی ما خام فروشی می‌شود.

دهنوی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی استان خام فروشی می‌شود، گفت: اگر این واحدهای تولیدی احیا شود می‌توان با توسعه فرآوری تولیدات، آورده اقتصادی بالایی را برای کشاورزان استان حاصل کرد.

وی اضافه کرد: واردات گندم از مرز اینجه‌برون و تبدیل آن به آرد نقش بسیار مهمی در افزایش استفاده از ظرفیت تولید کاخانه‌های آرد استان گلستان خواهد داشت که این تصمیم حمایت جدی را از کارخانه‌ها خواهد کرد.

وزیر جهادکشاورزی در جمع تشکل های کشاورزی استان؛ توسعه زیرساخت های کشاورزی استان گلستان اولویت ماست

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در این برنامه گفت: استان گلستان حائز ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی است و همین حالا هم یکی از قطب های کشاورزی محسوب می شود. از این روی توسعه زیرساخت استان گلستان از اولویت های جدی وزارت جهادکشاورزی است.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه افزود: استان گلستان رتبه نخست تخصیص اعتبارات سفرهای استانی را به دست آورد و‌این حکایت از آن دارد که گلستان به عنوان یکی از لنگرگاه های اصلی حوزه امنیت غذایی کشور، برای ما اهمیت ویژه ایی دارد.

هم چنین دکتر ساداتی نژاد در پایان تاکید کرد: در حوزه گلخانه و مکانیزاسیون اعتبارات و پروژه های اثربخشی برای استان گلستان در نظر گرفته ایم و در راستای تامین امنیت غذایی از هیچ اقدامی فرو گذار نیستیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.