بازدید مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان از مزرعه پرورش حلزون

دکتر نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از کسب و کار پرورش حلزون در شهرستان علی آباد کتول بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مسئول کارآفرینی مرکز هدف از این بازدید را آشنایی با کسب و کار پرورش حلزون، مزیت ها و مشکلات این حوزه ذکر نمود. آقای شکری، جوان با ذوق علی ابادی و پرورش دهنده حلزون گفت: حدود یک سال پیش با کسب و کار پرورش حلزون آشنا شدم و با خرید ۱۰۰۰ عدد مولد شروع به پرورش کردم. حلزون‌های مولد اقدام به تخم ‍‌ریزی کردند و هر حلزون در هر بار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ تخم می گذارد و توانستم در مدت یک سال تعدا زیادی جوجه حلزون تولید نمایم. عدم آموزش اولیه و نداشتن مهارت لازم در اوایل کار باعث شد تا تعداد زیادی از بچه های حلزون ها از بین رفتند. وی گفت این گونه حلزون آفریقایی با نام اچاتینا البینو است که با شرایط اب و هوایی منطقه ما سازگار می‌باشد. شکری پرورش حلزون را یک کسب و کار کوچک پرسود عنوان کرد و افزود حلزون‌ها سازگار با محیط زیست هستند، زیرا برخلاف مرغ، فضولات آن بوی بدی نمی‌دهد. حلزون‌ها را حتی می‌توان در یک مکان سربسته در انباری خانه و حیاط خلوت خانه نیز پرورش داد. از نظر سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر انواع حیوانات (مرغ، پرندگان و آبزیان) با هزینه بسیار کم می‌توان این کسب و کار را شروع نمود. وی غذای حلزون ها را کدو سبز، خیار، هویج، برگ‌ها تازه کاهو و گیاهان نام برد.
در انتهای بازدید، دکتر تازیکه ضمن عرض خسته نباشید به این جوان خوش ذوق گفت: هر چند این کسب و کار در کشور ما غیر معمولی به حساب می‌آید؛ ولیکن آقای شکری توانست با علاقه و پشتکار فراوان در این کسب و کار موفق شود و سود خوبی نیز در این مسیر کسب نماید. مسئول کارآفرینی مرکز اضافه کرد: ایشان در این مدت بسیاری از افراد دیگر را آموزش داده و به نوعی کارآفرینی و ایجاد اشتغال نموده است. تازیکه توجه به بازرگانی و فروش این محصول را از نکات قابل توجه در توسعه این کسب و کار ذکر نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.