حضور رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیع گلستان در جلسه کمیته فنی چغندرقند استان گلستان

جلسه کمیته فنی چغندرقند استان گلستان، با حضور دکتر حصادی مجری طرح چغندرقند کشور، معاونت بهبود تولیدات گیاهی، سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، نمایندگان کارخانجات و جمعی از محققین و کارشناسان ستاد سازمان، در محل دفتر کار معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در ابتدا مهندس موسی خانی مسئول چغندرقند استان گلستان ضمن خیرمقدم گویی گزارشی از روند توسعه زراعت چغندرقند پاییزه طی سال‌های اخیر، مسائل و مشکلات آن توسط بیان نمودند. موسی خانی سطح زیر کشت چغندر پاییزه امسال نسبت به سال گذشته را روند کاهشی اعلام نمود که مهم‌ترین دلیل آن را عدم افزایش قیمت چغندرقند نسبت به محوصل گندم دانست. دکتر حصادی مجری چغندرقند کشور در سخنانی سیاست های وزارت جهاد کشاورز در خصوص چغندرقند را بیان داشته و افزود هدف گذاری وزارتخانه برای گلستان سطح ۵۰۰۰ هکتار بوده که نسبت به برنامه عقب هستیم. وی به کارخانجات قند جوین و شیروان توصیه نمود که کارشناسان کارخانه از مزارع استان بازدید داشته و نکات فنی لازم را به کشاورزان یادآوری نمایند.
در ادامه دکتر صابری سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با توجه به رونمایی از سند الگوی کاشت استان، بر رعایت این موضوع و تلاش بر تحقق آن تاکید نمود. صابری افزود محققان موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند طی سال‌های گذشته توانسته‌اند رقم پاییزه شریف را برای مناطق جنوب کشور معرفی نماید و در آینده معرفی ارقام جدید داخلی برای منطقه شمال کشور نیز در دستور کار موسسه قرار دارد تا از واردات بذر چغندرقند بی‌نیاز شویم. سرپرست مرکز همچنین بر رعایت نکات فنی کاشت، داشت و برداشت برای دستیابی به عملکرد مطلوب و سود اقتصادی تاکید کرد. وی برگزاری کلاس های آموزشی تهیه کلیپ و فیلم در جهت افزایش بهره‌وری در زراعت این محصول را موثر دانست.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.