حضور مسول روابط  عمومی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی سازمان تات

گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی موسسه ها و مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و روابط امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی موسسه ها و مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر زارعان معاون امور رسانه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، دکتر دالوند مدیر کل روابط عمومی سازمان تات، دکتر میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مهندس امینی مدیر اسبق روابط عمومی سازمان تات و مدیران روابط عمومی موسسه ها، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان تات در سالن اجتماعات استاد شهید مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

در این گردهمایی ابتدا دکتر میر رحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به مهمانان و شرکت کنندگان به نقش مهم و کلیدی روابط عمومی اشاره نمود. وی اظهار داشت: روابط عمومی ها در سازمان ها نقش بی نظیری ایفا می کنند و می توانند ابزار اصلی جهاد تبین باشند. وی افزود: مطرح کردن نقاط ضعف و ارائه راه حل یکی از وظایف اصلی روابط عمومی است.

دکتر میررحیمی در ادامه گفت: سازمان تات به عنوان یک سازمان دانش بنیان، بهره ور و پاسخگو نیازمند روابط عمومی قوی می باشد.

وی در ادامه سخنان خود ایفای نقش روابط عمومی را در چهار حوزه: اجرای رویکرد جهاد تبیین، زمینه سازی و تسریع روند توسعه زیست بوم نوآوری در بخش کشاورزی، کمک به تنویر افکار عمومی جامعه برای همراهی با سیاست های تامین امنیت غذایی و تبین جایگاه بخش خصوصی و دانش بنیان در توسعه بهره وری سازمان بیان کرد.

سپس دکتر رضا زاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با تبریک اعیاد شعبانیه از برگزاری این گردهمایی و حضور خود در این نشست ابراز خرسندی نمود. ایشان در بیانات خود به اهمیت جهاد تبیین از زبان مقام معظم رهبری پرداخت و خاطر نشان کرد: تبیین عبارتی نو در فرهنگ ایرانی اسلامی کشور ما است و تبیین توصیف نیست، مرحله بعد از توصیف است. وی افزود: عبارت مقدس جهاد یک حرکت ویژه است و ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی نیاز ضروری امروز کشور ماست.

وی در ادامه  به نقش و اهمیت روابط عمومی و امور رسانه پراخت و نقش و جایگاه روابط عمومی ها و امور رسانه را در حوزه جهاد تبیین بیان کرد و تاکید نمود: هزینه درحوزه روابط عمومی و رسانه سرمایه گذاری مضاعف است نه اتلاف منابع و رسانه مستلزم هزینه و نیرو است. وی در ادامه سخنان خود نقش و اهمیت روابط عمومی ها در عصر ارتباطات و اطلاعات را از دو زاویه بیان کرد و گفت: اهمیت تولید و حفظ سرمایه اجتماعی با استفاده از رسانه است و یکی از بهترین، مهم ترین و قوی ترین پایگاه های کاری در تمام دنیا مجموعه روابط عمومی است و باید در حفظ این جایگاه کوشا باشیم.

در ادامه دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش  و ترویح کشاورزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از همکاران روابط عمومی موسسات و مراکز استانی، از همکاران خواست تا جایگاه روابط عمومی در سازمان خود را با همت خویش ارتقاء دهند. ایشان خاطر نشان کرد: اگر از مجموعه ای به عنوان یک مجموعه افتخارآمیز نام برده شد قطعا روابط عمومی آن مجموعه توانسته به رسالت خویش عمل نماید. ایشان به نقل از دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خانواده بزرگ سازمان تات اگر اتحاد، انسجام و وحدت و یکپارچگی نباشد، اهداف محقق نخواهد شد و اگر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نباشد، امنیت غذایی کشور در خطر خواهد بود، پس باید سازمان را با کمک یکدیگر ارتقا دهیم.

وی یاد آور شد: نقش روابط عمومی ها در روشنگری افکار عمومی و افکارسنجی و آگاهی سازی است  و لازمه کار در روابط عمومی عشق و شوق است و برخط ترین حوزه شما هستید.

وی افزود: اهمیت برگزاری این جلسات بالا بردن دانش افراد می باشد و برای رسیدن به اهداف  آینده سازمان  می تواند نقش آفرین و اثر بخش باشد.

رئیس سازمان تات خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: با افزایش مطالعه، برگزاری دوره های مستمر پودمانی برای ارتقا توانمندی ها، افزایش تعامل با بالاترین افراد مجموعه، تحکیم ارتباط با معاونین، نوآوری مستمر و مداوم، استفاده مطلوب از ابزارها و اشتراک گذاری تجربیات می توانیم به اهداف آینده سازمان دست یابیم.

شایان ذکر است در روز اول این گردهمایی کارگاه آموزشی “مهندسی ارتباطات هوشمند برای مدیران موفق” با تدریس دکتر شکری خانقاه برگزار شد و شرکت کنندگان از توان علمی این استاد برجسته بهره مند شدند.

در روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ و دومین روز گردهمایی که مهندس محمد حسن پناه مسول روابط  عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز حضور داشت در بخش نخست برنامه، حجت الاسلام سید محمدرضا هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جمع همکاران حوزه روابط عمومی خانواده بزرگ سازمان تات حضور یافت و پیرامون مسائل مختلف اعم از انعکاس عملکرد در حوزه‌های به زراعی، به نژادی، دیم را رسالت روابط عمومی ها خواند.

حجت الاسلام سید محمدرضا هاشمی بیان داشت: حوزه مهم و استراتژیک امنیت غذایی که مولفه های مهمی از جمله فراوانی و در دسترس بودن و ارزان بودن دارد و چهارمین مولفه  آن این است که این غذای تولید شده باید به کجا رسانیده شود و این به رسالت روابط عمومی ها بر می گردد. در پایان وی از ورود  حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان تات در بحث های تحقیقاتی خبر داد و افزود: به زودی طرح روحانی مروج در استان گلستان اجرا و عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: جهاد تبیین امروزه به ید توانگر و توانمند روابط عمومی هاست و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری این رسالت با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار است.

دکتر مخبر معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان تات با حضور در دومین روز از گردهمایی با  اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی و امور رسانه در حوزه جهاد تبیین بیان کرد: پیچیدگی، نوسان، عدم قطعیت و ثبات و ابهام چهار ویژگی جدید جهان هستند.روابط عمومی میتواند با تحلیل درست سازمان در دنیای امروز بسیار موثر باشد.

دکتر مخبر ادامه داد: چشم انداز و مقصد نهایی سازمان تات، تحقق امنیت غذایی با رویکرد نظام نوآوری کشاورزی است.روابط عمومی ها در نظام نوآوری کشاورزی نقش آفرین هستند.

وی بیان داشت: برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی راهبردهای کلان سازمان برای رسیدن به مقصد نهایی، روابط عمومی ها نقش آفرینند.

در بخش دوم این روز نیز با حضور اعضای پانل و تحت عنوان نشست هم اندیشیانجام شد گفتگوی دوطرفه در خصوص وضعیت و جایگاه روابط عمومی و برنامه های پیش روی در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و حاضران دیدگاه و نقطه نظرات خود را در راستای اعتلای جایگاه روابط عمومی بیان داشتند.

در همین بخش، مهندس حسن پناه ضمن مشارکت فعال در بحث ها و ارایه تجربیات شورای هماهنگی روابط عمومی های استان جهت بکارگیری در اداره کل روابط عمومی سازمان، بخشی از پیشنهادات همکاران را نیز ارایه کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.