تاکید مجمع نمایندگان مردم شریف استان گلستان بر بازگرداندن سند زمین ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبد کاووس

نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مردم شریف استان گلستان با خانواده بزرگ کشاورزی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بخش کشاورزی استان، ظرفیت ها و تنگناهای آن روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل سالن قدس سازمان برگزار شد و دکتر علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، ضمن ارائه دستاوردها و مطالبات مرکز، در این نشست حضور فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این برنامه، دکتر‌ برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان با تشریح عملکرد سازمان در بخش های مختلف و با بیان جایگاه بخش کشاورزی استان در کشور و نام گذاری شعار سال «سال مهار‌تورم و رشد‌تولید» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: امیدواریم با همکاری و پیگیری های خالصانه نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در راستای تحقق شعار مقام عظمای ولایت «مهار تورم و رشد تولید» گام های استواری برداریم و شاهد ارتقای بیشتر تولید در استان باشیم و تنگناها و چالش های بخش کشاورزی را مرتفع کنیم.

در ادامه دکتر رضا آریان پور دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان و نماینده منتخب مردم شریف شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: توسعه ی پرورش کرم ابریشم و رفع مشکلات نوغانداران منطقه و توسعه ی باغات و اراضی شیبدار و تقویت معیشت مردم در شهرستانهای شرق استان از اهداف اساسی ما خواهد بود.

دکتر رحمت الله نوروزی نایب رییس کمیسیون کشاورزی و نماینده ی منتخب مردم شریف شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان گلستان قطب کشاورزی کشور است گفت: دغدغه ی همه ی نمایندگان مردم شریف استان گلستان در مجلس شورای اسلامی پیشرفت و توسعه ی همه جانبه ی استان و تقویت معیشت مردم منطقه است.

در ادامه مهندس رمضانعلی سنگدوینی نماینده منتخب مردم شریف شهرستان گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان به فضل الهی همدل و همراه بامسوولان و مدیران و همکاران بخش کشاورزی استان خواهد بود و از تمام تلاش خود برای توسعه و پیشرفت و ارتقای بخش کشاورزی استان استفاده خواهد کرد.

هم چنین دکتر غلامرضا منتظری نماینده ی منتخب مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اولویت اول ما باید بخش کشاورزی باشد گفت: امسال سال سختی برای دولت است و باید مراقبت کنیم که صدمه ای به کشاورزی استان که بخش اعظم اقتصاد استان وابسته ی به آن است وارد نشود.

در ادامه مهندس عبدالجلال ایری نماینده مردم شریف شهرستانهای کردکوی، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر ویژه از همه کسانی که در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند افزود: مقرر است نیم درصد از محل صادرات محصولات آب بر برای کشت محصولات شور ورزی از آب دریا اختصاص داده شود.

وی تاکید کرد: در سطح استان گلستان ظرفیت خوبی برای کشت شورورزی داریم از این منبع اعتباری باید به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم و این می تواند نکته کلیدی برای توسعه استان باشد.
در ادامه، دکتر صابری رئیس این مرکز، ضمن معرفی جامعی که از توانمندی ها و برنامه های مرکز داشتند در خصوص دستاوردهای ارزشمند همکاران، ارائه کاملی را بیان کردند و همچنین با طرح چالش های پیش روی، از جمله زمین ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبد کاووس، در خصوص بازگرداندن سند زمین ایستگاه به نام مرکز، از مجمع نمایندگان استان، در خواست پیگیری کردند و مجمع نمایندگان استان، ضمن تایید ارزش های خلق شده در مرکز، بر انجام این مهم و بازگرداندن سند ایستگاه تاکید و برای اجرا، به عنوان مصوبه مجمع نمایندگان استان گلستان قرار گرفت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.