معرفی دستاوردهای علوفه جدید محققان مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان

دکتر علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان آخرین دستاوردهای این مرکز در حوزه علوفه جدید با ترکیب‌های مختلف کشت را برای دکتر برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که در محل ایستگاه تحقیقات چالکی انجام شد در خصوص محصولات و ارقام ویژه این حوزه، از جمله: کوشیا، خردل، باقلا، ماشک، نخود، چغندر علوفه ای، جو بدون پوشینه، تریتیکاله و مخلوط غلات با لگوم ها را برای ریاست سازمان تشریح شد و اهمیت جایگزینی علوفه تولید شده با آب سبز را تبیین نمودند و در خصوص تناوب خوبی که برای اراضی استان بوجود می آید و همچنین علوفه ای با کیفیت (ترکیب مناسب کربوهیدرات+پروتئین) که در اختیار دام قرار می گیرد توضیحات کامل ارائه شد.
در ادامه این برنامه دکتر برزعلی از دام‌های پروار شده با علوفه فوق بازدید نمودند و همچنین از لاین های کینوا ایستگاه نیز بازدید بعمل آمد.
در همین راستا، گروه حاضر، از کشت مخلوط علوفه های در روستای قره تپه و همچنین چغندر علوفه ای در روستای پیخی حاجی بندر ترکمن بازدید کردند و کارشناس تولیدات دامی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات خراسان، توضیحات تکمیلی را ارایه نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.