برگزاری جلسه هم اندیشی بخش اجرا و تحقیقات علوم دامی استان در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نخستین جلسه مربوط به هم اندیشی و همکاریهای فی مابین بخش اجرا و تحقیقات علوم دامی استان با حضور دکتر صابری رییس مرکز، مهندس خیراندیش معاونت بهبود تولیدات دامی و همکاران بخش تحقیقات علوم دامی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه ابتدا دکتر کمالی رییس بخش تحقیقات علوم دامی این مرکز ضمن عرض خیر مقدم در خصوص چگونگی همکاریهای فی مابین و راهکارهای آن، تشکیل کارگروه ذیل شورای تحقیقات و تعیین اولویت های بخش اجرا و بررسی در آن در این کارگروه توضیحات لازم را ارایه نمودند.

در ادامه مهندس خیراندیش معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری فی مابین، در خصوص نقش مدیریت ترویج در طرحهای دامی و بحث الگوی کشت در علوفه  و علوفه های کم آب بر ضمن حفظ منابع آب و خاک مباحثی را مطرح نمودند.

در ادامه هر یک از حاضران در جلسه در خصوص وضعیت شتر و پرورش آن در استان و گاو سیستانی، اجرای طرح مرغ آرین برای رکوردگیری و همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی برای معرفی شرکت های مورد نظر،حجم اعتبار در طرح ها در مرغ گوشتی و تخم گذار، دامهای سبک، دامهای سنگین، اصلاح نژاد دامهای بومی و اهمیت آن و جمع آوری دیتاها در دامداریهای مشخص و پایدار مباحثی را مطرح و تبادل نظر نمودند.

در پایان دکتر صابری راجع به طرحهای علوم دامی، تهیه قراردادهای پژوهشی، استفاده از باقلا در تغذیه دام و راهکارهای توسعه آن، کشت قراردادی علوفه برای دامداران و فعال نمودن آزمایشگاه تغذیه دام و طیور بخش ضمن رهنمودهای لازم به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداختند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.