پیام گرامی داشت دکتر صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ روز بزرگداشت روابط عمومی

دکتر علیرضا صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در پیامی، فرا رسیدن هفته بزرگداشت روابط عمومی و ارتباطات سال ۱۴۰۲ را به تلاشگران شریف این حوزه بویژه همکاران و رابطان روابط عمومی مرکز شادباش گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر علیرضا صابری رییس این مرکز ضمن تقدیر از تلاش ارزنده تمامی همکاران شریف فعال در روابط عمومی مرکز و رابطان این حوزه، در بخشی از پیام خود گفت:

روز جهانی ارتباطات ( ۲۷ اردیبهشت ماه )، که « روز روابط عمومی » نیز نامگذاری شده است را حضور همکاران روابط عمومی این مرکز و رابطان محترم شادباش عرض می کنم. در همین راستا، نکته در خور توجه این است که با فراگیر شدن ارتباطات و کم رنگ شدن مرزهای جغرافیایی، مخاطبان روابط عمومی ها محدود به یک شهر، استان و حتی یک کشور نیستند، بلکه روابط عمومی ها می توانند مخاطبانی در سطح جهان داشته باشند تا با مشارکت و مبادله تجربه ها نقش آفرین باشند.

روابط عمومی ها می توانند بر واقعیت های اجتماعی تاثیر بگذارند و آرامش، تفاهم، همدلی و انسانی زندگی کردن را ترویج دهند. به عبارت دیگر می توانند گفتمان ها را ” تفاهم محور” نموده و ارزش های صلح و مدارا، همزیستی و ارزش های اخلاقی را پاسداری کنند و از این طریق خدمت گذار جامعه جهانی باشند.

بدیهی است در چنین شرایطی روابط عمومی ها به منظور اثرگذاری بر مخاطبان، باید نظام کارشناسی خود را کارآمد سازند و استفاده بهینه از فناوری های نوین ارتباطی را در دستور کار خود قرار دهند تا قادر به جلب مشارکت آنان باشند.

به عبارت دیگر شکل گیری یک روابط عمومی آرمانی که در برگیرنده حرمت گذاری به مراجعان و برآوردن انتظارات و حقوق مخاطبان برای دسترسی به اطلاعات است، از رهگذر روابط عمومی مسلح و پیشرفته از جمله در حوزه الکترونیک و دیجیتال عملی می شود.

در عین حال همه این تمهیدات زمانی گره گشای مشکلات و زمینه ساز مردم سالاری جهانی است که بتوان با تکیه بر آن، فضایی برای گفت و گو در جهت بهره گیری از خرد همگانی، در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و همگرایی بین المللی به وجود آورد.

برای این منظور شفاف سازی عملکردها، دوسویه نمودن ارتباط، پاسخگو کردن دستگاه ها و منطقی نمودن توقعات، الزام هایی است که از سوی روابط عمومی های فعال در فضای جهانی شدن، انتظار می رود.

اکنون که دوباره در آستانه هفته ی نیک: ارتباطات و روابط عمومی، قرار داریم، همراه باشادباش ویژه، از درگاه یزدان پاک آرزو می نمایم تا ضمن توفیق روزافزون برای تمامی زحمتکشان شریف این حوزه، که به عنوان شریک استراتژیک مدیران تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی نیز می باشند با درک مسولیت خطیر این حوزه که همانا مدیریت و فرمانروایی بر قلب هاست، نقش ویژه خود را در این تحول و حرکت به سوی اخلاقی تر شدن و نمایش شایسته دستاوردهای ارزشمند همکاران تلاشگرمان در راستای امنیت غذایی، را به شایستگی ایفا نمایند. به یاری خدا

خجسته باشید

علیرضا صابری

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.