جلسه برنامه ریزی طرح کلان الگوی کشت محصولات زراعی استان در بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه چگونگی اجرایی و نظارتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در اجرای سند طرح کلان الگوی کشت محصولات زراعی استان، در بخش تحقیقات زراعی باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر فاطمه شیخ رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی مر کز در این خصوص گقت: چالش شدید کمبود آب، خشکسالی و کاهش شدید نزولات آسمانی، فرسایش خاک ها، ضعیف شدن و کاهش مواد آلی در خاک ها، کاهش محصول و افزایش هزینه ها، اختلال در حجم تولید محصولات کشاورزی و باغی، عدم تعادل لازم در تولید محصولات زراعی و باغی و مشکلات عدیده دیگر باعث شد تا متخصصان و صاحب نظران بخش تولید از سالهای پیش به فکر تقسیم بندی، برنامه ریزی و تنظیم در کشت محصولات بیفتند تا در آینده با مشکلات بیشری مواجه نشوند. در همین راستا بحث تنظیم الگوی کشت محصولات زراعی و باغی در سال های اخیر و به طور ویژه، در برنامه و اولویت فعالیت های بخش کشاورزی قرار گرفت.

به دلیل مسائل اقتصادی و سود محصولات زراعی و باغی و مسائل زیست محیطی و اجتماعی در اجرای این طرح، نیازمند بحث و تبادل نظر و نیز به روز رسانی و پیشرفت در اجرای طرح از طرف متخصصان و بخش های اجرائی و خط مقدم تولید و نیز دریافت نظرات اقتصادی و بازرگانی از جامع کشاورزی می باشد.

در این رابطه چندین جلسه در حوزه ستادی مرکز و بخصوص در بخش تحقیقات زراعی باغی با حضور متخصصان و نمایندگان بخش های تحقیقاتی مختلف و همکاران بخش اجرا برگزار شد.

در اخرین جلسه که در محل دفتر بخش تحقیقات زراعی باغی با حضور معاون پژوهشی مرکز، ریاست بخش تحقیقات زراعی باغی، محققان نماینده بخش های مختلف تحقیقاتی برگزار شد، در رابطه با چگونگی تکمیل فرم های دوازده گانه و نیز تکمیل فرم آمار سطح زیر کشت محصولات زراعی در سال جاری، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهاد شد که در رابطه با شرح وظایف و چگونگی اجرای بخش نظارت مرکز در این طرح، بیشر بحث شود تا برنامه فوق، در مراحل آینده به شایسته ترین شکل ممکن، به اجرا در آمده و برای کشور و بخش کشاورزی، مؤثر باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.