نشست هم اندیشی مدیر عامل کانون جهادگران کشور با محققان مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نشست هم اندیشی دکتر محمد تقی امانپور مدیر عامل کانون جهادگران کشور با محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در سالن پروفسور ارشاد این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نشست که با حضور دکتر صابری رییس، دکتر مساوات معاون پژوهشی، روسای بخش ها و ایستگاه های تحقیقاتی و محققان بخش های مختلف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، گروهی از همکران پیشکسوت، مهندس لولایی رییس و گروهی از اعضای هیات مدیره شرکت های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی استان برگزار شد ابتدا دکتر صابری ریاست مرکز ضمن شادباش هفته جهادکشاورزی و خوش آمد به دکتر امانپور و حاضران، برنامه را آغاز نمود.

معرفی کوتاه دکتر امانپور:

محمد تقی امانپور  پیش از انقلاب در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک) پذیرفته شده؛ و در کنکور نفر نخست رشته خود بود.

پس از انقلاب نماینده نخست‌وزیر (مهندس بازرگان) در ارتش بود. ایشان از موسسان وعضو شورای مرکزی جهاد سازندگی بود. جهاد سازندگی در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تأسیس شد. این نهاد در تاریخ ۷ آذر ۱۳۶۲ به وزارت جهاد سازندگی ارتقا پیدا کرد ودر سال ۱۳۷۹ با وزارت کشاورزی ادغام شد.

مهندس امانپورنخستین و تنها معاون آموزش و تحقیقات وزارت جهاد در مدت ۱۴ سال  بود .جهاد در بدو تأسیس مرکز تحقیقاتی نداشت؛ اما وقتی ادغام شد ۱۵۰ مؤسسه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی ذیل جهاد در سراسرکشور وجود داشت که حدود ۱۰ هزار پروژه‌ی تحقیقات کاربردی را هدایت کرده؛ و ۱۵ هزار نیروی متخصص و مدیر ارشد و برنامه‌ریز راهبردی تربیت کرده بود.

واژه‌ی «جهاد علمی» را اولین بار محمد تقی امانپور مطرح کرد.

ایشان پس از ۲۲ سال فعالیت در جهادسازندگی به وزارت نفت میرود و به‌عنوان مدیرعامل شرکت کالای نفت، سنگ بنای حمایت از ساخت داخل را با نوآوری و تشکیل یک ساختار جدید می‌دهد؛ متعاقب این، یک جریان قدرتمند حمایت از ساخت داخل راه ‌اندازی میشود و شرکت کالا تبدیل می‌شود به شرکت پشتیبانی ساخت و کالای نفت.

به این ترتیب ایشان چهل سال در رده‌ی مدیریت ارشد اجرایی کشور فعالیت شبانه روزی داشته و هرجایی می ‌رود ساختار و جریان قدرتمند تولید و اشتغال و ساخت داخل را راه اندازی می کند.

ایشان در این برنامه ضمن بیان پیشینه ایی از عملکرد و ایده ها وطرح های خود ، در بخشی از سخنان خود شیوه ها و چگونگی استفاده کاربردی از رشته های مختلف علمی را بیان کرد وافزود: علم ودانش باید موجب توسعه پایدار در جامعه باشد .

ایشان همچنین با توجه به اشراف به حوزه های مختلف، پیشنهادات متنوعی را برای درآمد زایی و خلق ثروت برای مرکز و شرکت های دانش بنیان ارایه داد که ضمن حل بخشی از مشکلات کشور و توصعه آن حوزهخ، منافع خاص خود را نیز دارد.

در ادامه همکاران حاضر و مدیران شرکت های دانش بنیان، دیدگاه ها، نقطه نظرات، نیازها و پیشنهادات خود را در خصوص حضور و نقش فعال در موضوعات مطرح شده بیان  کردند و دکتر امانپور ضمن استقبال از موضوعات ارایه شده و بیان مسیرهای همکاری، راهکارهای اجرایی آغاز و دستیابی به اهداف و برنامه های مطرح شده را ارایه کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.