وزیر جهاد کشاورزی در نخستین سفر خود وارد استان گلستان شد

استاندار گلستان: مطالبات کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می نماییم/ تلاش ما خرید تضمینی بر اساس کیفیت است.

استاندار گلستان با اشاره به حمایت ویژه از حوزه کشاورزی در استان اظهار کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به گلستان بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه در حوزه کشاورزی صورت گرفت که سهم سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۷۲ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۰۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده که جای تقدیر دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیر در نشست مدیران و تشکل های بخش کشاورزی استان با دکتر نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اختصاص ۵۸ میلیارد تومان به لایروبی ۶۲۵ هکتار آببندان استان نشان از اهمیت این موضوع داشت.

وی افزود: سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی که شخصیتی ارزشمند، انقلابی و عملگراست ابتدا از محروم‌ترین نقطه استان گلستان یعنی شهر انبارالوم و بخش وشمگیر ،که منطقه هدف بنیاد مستضعفان است، صورت گرفت.

استاندار گلستان یادآور شد: با توجه به اهمیت زنجیره راهبردی ارزش کشت قراردادی پنبه که در حال حاضر سطح زیر کشت آن ۲۲ هزار هکتار در استان است می تواند مواد اولیه کارخانه‌های ریسندگی در استان را فراهم آورد و این منطقه محروم یکی از مقاصد این کشت محسوب می سود.

دکتر زنگانه گفت: هدف ما احیای کشت پنبه و ارتقاء سطح زیر کشت این محصول استراتژیک به سالیان دور و ۱۶۰ هزار هکتار است در عین حال می‌کوشیم سازمان پنبه را در گلستان احیا کنیم.

وی ادامه داد: حمایت دولت سیزدهم در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به گونه‌ای بوده است که قیمت گندم بیش از سه برابر افزایش یافته و میزان خرید تضمینی از ۴۰۰ هزار تن به ۸۴۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ رسیده و علی رغم خشکسالی بی‌سابقه در سال زراعی جاری ۷۰۰ هزار تن تولید و ۵۳۰ هزار تن خرید تضمینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه قیمت در حوزه کلزا نیز از ۴۳۶۰ تومان به بیش از ۲۳ هزار تومان رسیدیم و در عین حال تلاش کردیم مطالبات کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت نماییم و تلاش داریم خرید تضمینی بر اساس کیفیت انجام شود که به عدالت نزدیکتر است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: میزان سطح کشت قراردادی استان از ۷ هزار هکتار به ۷۰ هزار هکتار رسیده و توسعه دامپروری قراردادی در دستور کار قرار دارد.

دکتر زنگانه تاکید کرد: یکی از مطالبات استان پرداخت ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض خسارت دیدگان سیل ۱۳۹۸ است، همچنین خشکسالی اخیر خسارات وحشتناکی را به کشاورزان وارد آورده که تقاضای پرداخت تسهیلات معیشتی به آنها را داریم.

وی با اشاره به مخاطرات آب استان اظهار کرد: ۹۵ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و برای رفع مشکلات آبی باید ۴۰ حلقه چاه آب کشاورزی به مجموعه تامین کننده آب شرب استان اضافه شود و تقاضا داریم از محل طرح «نکاشت» حمایت شویم.

استاندار گلستان تصریح کرد: حمایت وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اختصاص زمین به کشاورزی دانش بنیان می تواند زمینه ارزش افزوده را فراهم آورد.

دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: نجات خلیج گرگان مساوی نجات کشاورزی، محیط زیست، تمامیت گلستان و ممانعت از ایجاد کانون ۶۰ هزار هکتاری ریزگرد می‌شود.

وی یادآور شد: از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم حمایت‌های لازم را در زمینه تامین نهاده‌های کشاورزی از کشورهای همسایه دریای خزر و از مرز این چه برون داشته باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.