حضور فعال مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی حکمرانی متعالی، حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گلستان در چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی حکمرانی متعالی، حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات، که ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در پژوهشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد در دو بخش پانل و نمایشگاه حضور فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در بخش آغازیم برنامه استاندار گلستان گفت: در حکمرانی استانی هر یک از بخش‌های جامعه نقش‌آفرین هستند و با استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان نقش قابل توجهی در توسعه استان ایفا کرد.

دکتر علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: در حکمرانی استانی هر یک از بخش‌های جامعه نقش‌آفرین هستند.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در حکمرانی استانی یکی از مسائل مهم و اساسی محسوب می‌شود و توجه به شایسته سالاری، استفاده از نیروهای بومی جزء ملزومات این عرصه محسوب می‌شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این حکمرانی استانی، در استان گلستان ۳۱ سند بخشی از چالش‌ها، نیازمندی‌ها و راهکارهای پیشرفت استان را تدوین کردیم و ذیل هر ۳۱ سند، ۳۱ چشم‌انداز بخشی نیز تدوین شده است.

زنگانه بیان کرد: افزایش میزان صادرات غیرنفتی به میزان ۵۰۰ میلیون دلار را در چشم‌انداز پیشرفت استان دیده‌ایم که تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد هدف محقق شده است.

وی اضافه کرد: با افزایش ۱۰ برابری بودجه‌های عمرانی در دولت سیزدهم برای استان گلستان سعی کردیم قدم‌های مثبتی برای پیشرفت استان برداریم و این هدف‌گذاری برای افزایش بودجه‌های عمرانی بر اساس نیازمندی‌های زیرساختی استان و حرکت گلستان به سمت توسعه بوده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: نگاه ما بر این بوده برای توسعه حکمرانی استانی، برش دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را گسترش دهیم که خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی با کشورهایی همچون ترکمنستان و قزاقستان بوده‌ایم و بسیاری از کشورهای منطقه نیز به دنبال ایجاد ارتباط اقتصادی و تجاری با گلستان هستند.

زنگانه بیان کرد: در راستای تسهیل‌گری و تمرکز زدایی، سهم هر شهرستان بر اساس شاخص‌های دقیق برای اعتبارات تکمیلی و تسهیلات ارزان مشخص شده و اختیارات فرمانداران در این بخش افزایش پیدا کرده و این فرمانداران هستند که تشخیص تخصیص تسهیلات برای بخش‌های مختلف را در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: با این اقدام بسیاری از شهرستان‌های استان که در گذشته نادیده گرفته می‌شوند، به سمت توسعه حرکت کرده و امروز به یک شرایط مطلوب در ایجاد اشتغال رسیده‌اند.

استاندار گلستان بیان کرد: تدوین چشم‌انداز و راهبردها و ارائه راهکارهای دولت الکترونیک و تبدیل شدن گلستان به سرزمین هوشمند یکی دیگر از راهبردهای حکمرانی استانی است که در استانداری گلستان به آن توجه شده است.

زنگانه بیان کرد: سامانه صدور مجوزها، پنجره واحد سرمایه‌گذاری، پنجره واحد زمین و مسکن و کارگروه وصول مطالبات بانکی بخشی دیگر از اقدامات استان گلستان در دولت سیزدهم بوده است.

وی اضافه کرد: پنل شفافیت در پایگاه اطلاع‌رسانی استان در نظر گرفته شده و در این پنل شفافیت تمامی مصوبات و لیست پرداخت تسهیلات و موارد مشابه منتشر می‌شود تا تمامی مردم به صورت شفاف به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

استاندار گلستان بیان کرد: در راستای استفاده از نخبگان، دانشگاهیان، بازنشستگان، گروه‌های جهادی و … افرادی را برای راهبری مسائل انتخاب کردهایم که در قالب شورای مشورتی در حال فعالیت هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت نخبگان مسائل استان را با سرعت به سمت جلو پیش برد.

شایان ذکر است در پانل تخصصی پیرامون حکمرانی بخش کشاورزی، دکتر صابری ریاست این مرکز با توجه به سند الگوی کشت و الزامات این حوزه در بخش کشاورزی استان، آخرین سیاست ها و برنامه های بخش را ارایه نمود همچنین در نمایشگاه جانبی رویداد نیز برنامه های فرایند الگوی کشت محصولات زراعی که هم اکنون از سوی این مرکز در حال پیاده سازی و اجرا می باشد برای مدیران و سیاست گذاران کشور به نمایش گذاشته شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.