سخنرانی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در گردهمایی مدیران منابع طبیعی منطقه سه کشور

گردهمایی منطقه سه کشور با حضور دکتر نوبخت معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مدیران کل دفاتر سازمان و مدیران کل و روسای مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان های تهران، مازندران( ساری، نوشهر) البرز، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، اردبیل و گیلان به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد و دکتر علیرضا صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در این آیین حضور فعال داشت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر صابری در بخشی از این نشست گفت: با مشارکت فعال محققان بخش تحقیقات منابع طبیعی این مرکز، کمیته علمی استانی یک میلیارد نهال را با مشورت موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور شکلل داده ایم و برای پیگیری این مهم ۵ جلسه تا کنون داشته ایم و به طور مرتب سه شنبه های هفته نخست هر ماه برگزار می شود.
دبیر کمیته علمی کاشت یک میلیارد درخت استان همچنین گفت: بازدید میدانی را بنا داریم پر رنگتر کنیم.
دکتر صابری با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیته علمی که با حضور دکتر شتایی رییس دانشگاه و در محل دانشگاه علوم کشاورزی برگزار شد اعلام کرد به دنبال تحقیق ارقام پر پتانسیل مقاوم به خشکی، شوری، آفات و بیماریها هم هستیم تا تولید پایداری داشته باشیم و در این راستا اگر اعتبار پژوهشی تخصیص یابد با سرعت و دقت و انگیزه بیشتری برنامه دنبال شده و به نتیجه می رسد..
دکتر صابری با اشاره به ظرفیت و امکانات مرکز در بخش تحقیقات و آموزش و ترویج، آمادگی این مرکز را همکاری کامل این حوزه بیان کرد و گفت پتانسیل ایستگاههای تحقیقاتی استان هم در خدمت این طرح میباشد.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با بیان اینکه: تولید نهال را از وظایف خودمان هم میدانیم ظرفیت های این مرکز و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد کشاورزی استان را در این حوزه، ویژه اعلام کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.