برگزاری وبینار آموزشی پرورش قارچ دکمه ای

وبینار آموزشی پرورش قارچ دکمه ای با ارائه جواد گزمه تولید کننده قارچ دکمه ای، بصورت وبیناری در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ از استودیو شاک مرکز (vc.areeo.ac.ir/ch/golestanch) برای کارکنان و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، پرورش قارچ دکمه ای نیاز به علم، تجربه و تخصص دارد و با بکارگیری علم در کنار تجربه به موفقیت های چشمگیری در این زمینه خواهیم رسید. از طرفی جهت تولید و پرورش قارچ دکمه ای برخلاف گیاهان نیازمند به محیط و بستر ویژه ای برای رشد هستیم.

از آنجایی که پرورش قارچ دکمه ای در مراحل متعدد انجام می گیرد،در این وبینار آموزش مرحله به مرحله پرورش قارچ که در ابتدا کمپوست ها با دقت و صبر وارد سالن ها شده، سپس با دقت در قفسه ها قرار می گیرند. بعد از آن درب کمپوست ها باز می شود و عمل زیرورو کردن و بستر سازی کمپوست انجام می شود.

سپس عملیات تخته کوبی را انجام می دهیم و بذر کمکی افزوده می شود. بعد از آن سطح بستر با سفره یک بار مصرف پوشیده می شود و آبیاری انجام می شود. پس از دوره اسپان ران، روزنامه ها جمع آوری می شوند و خاکدهی انجام می گردد. پس از خاکدهی عملیات ککینگ انجام می گیرد و سطح بستر با سفره یک بار مصرف مجدد پوشانده می شود.

پس از رشد میسلیوم ها در خاک، سفره ها جمع آوری می شوند و شوک دهی انجام می گیرد، قبل از فلش اول آبیاری انجام می شود و پس از چند روز وارد فلش اول شده و برداشت انجام می گیرد.

پس از برداشت فلش اول، منتظر پین دهی فلش دوم می شویم؛ سپس قارچ های برداشت شده را به سردخانه منتقل می کنیم تا شوک به آن وارد شود و پس از خنک شدن مشخص، بسته بندی قارچ ها صورت می گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.