Description: Lavc58.54.100

بازدید میدانی از مزارع گندم و کلزا شهرستان گالکیش با حضور محقق بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز

بازدید میدانی از مزارع گندم و کلزا شهرستان گالیکش توسط آقاجانی با همراهی وزیری مدیر جهادکشاورزی گالیکش، اکبری نیا مشاور و ناظر فنی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان و نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام, به همراه جمعی از کارشناسان طرح جهش تولید بمنظور بررسی وضعیت آلودگی و کنترل عوامل خسارتزا بخصوص بیماریها در مزارع گندم و کلزا شهرستان گالیکش انجام شد.

آقاجانی محقق بخش گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان اظهار کرد مهم‌ترین عامل در مزارع گندمی که دچار خسارت شدید زنگ زرد شده بودند، عدم انجام مبارزه بموقع و از دست دادن زمان طلایی سمپاشی بوده است.
وی افزود: در این مزارع علی رغم کنترل بیماری زنگ زرد، به دلیل از بین رفتن سبزینگی برگ‌ها، روند پرکردن دانه تحت تأثیر قرار گرفته و شاهد افت شدید عملکرد خواهیم بود. لازم به ذکر است مزارعی که سمپاشی بموقع با سموم مناسب انجام شده بود در وضعیت مطلوب قرار داشتند.
مزارع کلزا نیز در مرحلهٔ پرکردن غلاف (دانه‌بندی) بوده و از وضعیت مطلوب برخوردار بودند و خوشبختانه آفت بید کلم مشاهده نشد. در تعدادی از مزارع گل جالیز مشاهده شد که توصیه به رعایت تناوب زراعی و عدم کشت کلزا تا چندین سال و همچنین رعایت نکات فنی در زمان برداشت جهت جلوگیری از انتقال آلودگی به مزارع دیگر صورت گرفت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.