حضور فعال مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی به میزبانی این استان در گرگان حضوری فعال داشت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ، در این نمایشگاه تولیدکنندگان ۱۵ استان و هشت نمایندگی از کشورهای دنیا، تولیدات خود را در سه بخش ماشین آلات، آبیاری و نهاده های کشاورزی در فضای ۶ هزار مترمربع به نمایش گذاشتند.
تولیدکنندگان استان های گلستان، مازندران، تهران، یزد، همدان، خراسان رضوی، قم، گیلان، فارس، اصفهان، مرکزی، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و نمایندگان کشورهای ایتالیا، هلند، سوئد، ترکیه، سوئیس، آلمان، کره جنوبی و چین شرکت کنندگان در این نمایشگاهند.
مهندس کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای تولید ماشین‌آلات کشاورزی به سمت کاهش تقاضای آب حرکت میýکند.
وی افزود: استانداردسازی مکانیزاسیون کشاورزی در دو سال گذشته ۷۰۰ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: برای آن که تقاضای کشاورز به مصرف آب کاهش پیدا کند به دنبال این هستیم که محصولات کشاورزی کشت بهار را به فصل پاییز انتقال دهیم و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت نشائی محصولاتی چون چغندر و پنبه در کاهش مصرف آب تاثیرگذار خواهد بود، گفت: استفاده از ارقام زودرس، توسعه روش‌های آبیاری زیر سطحی و موضعی، توسعه کشت‌های گلخانهýای از سیاستýهای دیگر وزارتخانه جهاد کشاورزی در خصوص کاهش تقاضای آب بخش کشاورزی است.
عباسی با بیان اینکه در استان گلستان به سمتی پیش می‌رویم که بهرهýبرداری کشاورزی را افزایش دهیم، یادآور شد: به دنبال این هستیم که به ازای یک متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی یک کیلو محصول غلات به دست بیاوریم و در حال حاضر تنها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم به ازای هر مترمکعب آب مصرفی غلات تولید میýکنیم.
در این مراسم همچنین دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ضمن تسلیت فاجعه غمبار منا و درگذشت سه تن از همکاران عزیزمان گفت: در جهت توسعه کشاورزی نیاز مبرمی به تجهیز کردن بهره برداران و کشاورزان داریم.
دکتر مهاجر افزود: نیاز استان گلستان به فناوری های جدید در حوزه کشاورزی بیش از پیش است، برای این نمایشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده است و عملکرد محصول در واحد سطح از طریق مکانیزاسیون بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد.
وی افزود: مکانیزاسیون و تجهیزات جدید در راستای اقتصادی کردن کشاورزی و افزایش بهره وری است و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در جهت ارتقاء ناوگان کشاورزی استان است و این مهم به همت بانک کشاورزی در حال اجرا است.
در روزهای برگزاری غرفه این مرکز مورد بازدید گروه بسیاری از غلاقمندان و متخصصان و کشاورزان قرار گرفت مدیران کشوی نیز از جمله مهندس کشاورز معاون وزارت جهاد کشاورزی در امور تولیدات گیاهی، مهندس بازاری مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا ی سازمان توسعه تجارت ایران و مهندس کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از بخشی از توانمدی های حاضر مرکز در نمایشگاه دیدار داشتند.
لازم به ذکر است هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی و ارائه جدیدترین و به روزترین انواع ماشین آلات کشاورزی به ویژه در بخش کشاورزی حفاظتی، ادوات و تجهیزات آبیاری نوین و نهاده های کشاورزی ارگانیک می باشد.
در حاشیه این نمایشگاه، ۹ کلاس آموزشی از سوی محققان این مرکز و شرکت های حاضر در نمایشگاه برای بازدیدکنندگان برپا شد ضمن این که همایشی نیز با حضور محققان این مرکز، کارشناسان بخش کشاورزی و تولیدکنندگان ماشین آلات این بخش به صورت تخصصی از روز چهارشنبه انجام شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.