سخنرانی پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار کشاورزی

سخنرانی پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار کشاورزی  ارایه شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، ششمین همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار کشاورزی استان گلستان در روز پنجشنبه ۱۶ مهرماه سال جاری همگام با برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار شد و دکتر علیرضا کیانی عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز سخنرانی خود را تحت عنوان: روش‌های کاهش مصرف آب
ارائه نمود.
ایشان در این سخنرانی ابتدا در مقدمه‌ای کوتاه پس از بر شمردن چالش‌های مهم پیش رو مانند آثار کمی و کیفی افزایش جمعیت، تغییر اقلیم و گازهای گلخانه ای، بحران آب، بحران انرژی، فقر و گرسنگی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، بلایای طبیعی، بیکاری و …. اعلام نمودند که اگرچه چالش‌های اشاره شده حوادث متعددی آفریده شده و حلقه های بهم پیوسته طبیعی بسیاری را گسسته است، ولی دیگر فرصتی برای بدبینی وجود ندارد. باید به توانایی‌های بشر و موجودیت‌ها امیدوار بود و این تصمیم با ماست که چگونه و از کجا شروع کنیم. دکتر کیانی اشاره کردند که خوشبختانه در دنیا تغییر نگرش از وضعیت کنونی به سمت فعالیت‌هایی در جهت حفظ زیست بوم این کره به تدریج در حال شکل‌گیری است و چند مستند در این خصوص ارایه کردند.
در بخش بعدی سخنرانی دکتر کیانی به ارایه راه‌کارهای کاهش مصرف آب از دیدگاه فنی، اقتصادی و سیاستگزاری پرداختند و در هر بخش مستندات مورد نیاز در مقیاس استانی، ملی و جهانی را برای مخاطبین ارایه نمود.

DSC94654

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.