مصاحبه تلویزیونی دکتر طهماسبی در حاشیه بازدید از برنامه های مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

مصاحبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با دکتر غلامحسین طهماسبی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جریان سفر به استان گلستان و بازدید از برنامه ها و طرح های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و شرکت های دانش بنیان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این گفتگو دکتر طهماسبی در خصوص برنامه ها، فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی و آموزشی و ترویجی سازمان در گستره کشور با خبرنگار این رسانه مصاحبه نمود.
ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرح وظایف این سازمان نیز بویژه درانجام تحقیقات جهت تولید ارقام جدید گیاهی مقاوم به گرما، خشکی و آفات، گفت: سال گذشته ۲۴ رقم جدید گیاهی توسط محققان مراکز تحقیقات این سازمان در سراسر کشور معرفی شد و پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد ۲۰ رقم دیگر که ۴ رقم آن مربوط به بذر پنبه و در گلستان است، معرفی شود.
وی از وجود چهار میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی کشور خبر داد و گفت: بدلیل اینکه ۹۸ درصد آنان فاقد تحصیلات آکادمیک بوده و بصورت سنتی کشاورزی می کنند، انتقال یافته های علمی به آنان با سختی صورت می گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.