بازدید مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی از گنجینه طرح ها و دستاوردهای پژوهشی ایستگاه تحقیقات عراقی محله گرگان

مهندس مهاجر مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی از مزارع تحقیقاتی و گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بویژه از پروژه کشت نشایی کلزا و ذرت و طرح­های تحقیقاتی سویا در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله(گرگان) بازدید به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر حسن مختارپور رئیس بخش زراعی و باغی در این خصوص گفت: در این برنامه مهندس مهاجر مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی به همراه مهندس شکاری و اعضای ستاد دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی از پروژه کشت نشایی ذرت و کلزا و همچنین طرح­های تحقیقاتی سویا بازدید بعمل آوردند.
در این بازدید ایشان از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در پروژه کشت محصولات زراعی که از تیرماه گذشته با کشت نشایی ذرت آغاز شده و مزرعه تحقیقاتی آن در حال برداشت است قرار گرفته و در ادامه از سینی­های نشا کلزا که برای اولین بار در سطح کشور برای طرح امکان سنجی کشت نشایی کلزا تهیه شده در مراحل اولیه بررسی را می­گذراند بازدید کردند.
دکتر مختارپور رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی و مجری طرح در ادامه ابراز امیدواری کردند با کشت قسمتی از اراضی کلزا استان به روش نشایی نقش موثری در بهره­ برداری درست از منابع آبی استان داشته باشیم، اضافه می­ نماید در کشت نشایی مراحل اولیه رشد گیاه در خزانه که مساحتی حدود یک صدم مزرعه اصلی را دارد سپری می ­شود که هزینه آبیاری و نگهداری از خزانه بسیار کمتر از زمین اصلی خواهد بود. در صورت موفقیت پروژه کشت نشایی کلزا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، کنترل آفات اول فصل به خوبی و به راحتی در خزانه انجام خواهد شد. همینطور امکان استفاده از زمان مناسب کشت در مهر ماه هر سال می­ باشد نیز میسر می­ گردد.
در ادامه بازدید دکتر فرجی و مهندس باقری مجریان طرح­های تحقیقاتی سویا توضیحات لازم در رابطه با طرح­های در دست اجرا و ارقام امیدبخش در حال معرفی حاضرین ارائه دادند.
در ادامه بازدید جلسه ستاد دانه ­های روغنی با حضور آقای مهندس مهاجر در محل ایستگاه برگزار و برای تامین بذر کلزا و چگونگی توزیع آن تصمیمات لازم اتخاذ شد.

DSC03154

DSC03158

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.