مصاحبه دکتر خاوازی با خبرگزاری ایرنا در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

مصاحبه دکتر خاوازی معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه دومین جلسه بررسی رویکردهای نظام نوین ترویج در وزارت جهاد کشاورزی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در خبرگزاری ایرنا انعکاس مناسبی داشت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این راستا ایرنا در گزارشی، بخشی از سخنان ایشان را این گونه تشریح نمود:
گرگان – ایرنا – معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با هدف کم کردن فاصله بین تولید و بهره وری هر چه بیشتر زمین های کشاورزی اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا کاظم خاوازی روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی نظام نوین ترویج کشاورزی در گرگان، اظهار کرد: هم اینک در بخش زراعت فاصله بین تولید اصولی و تولید کنونی ۳ برابر و در بخش باغی حدود ۷ برابر است که نظام نوین ترویج با هدف رفع این نواقص و کم کردن فاصله تولید واقعی و تولید کامل اجرا می شود.
وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در گلستان بیان کرد: توانمندی ها و منابع انسانی کارآمد در حوزه جهاد کشاورزی، علاقه مندی و داوطلب بودن در کنار داشتن تنوع محصولات زراعی و باغی موجب شده که این طرح در گلستان به عنوان اولین استان اجرا شود.
معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی هشت هزار نفر از دانش آموختگان کشاورزی استخدام شدند تا روند اجرای این طرح را کامل و علمی کنند.
خاوازی انتقال دانش و معرفی نیازهای عرصه کشاورزی به بخش های مدیریتی را به عنوان رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با اجرای این طرح عنوان کرد.
وی ادامه داد: عناصر اصلی این طرح ساماندهی و تجهیز مراکز خدمات، ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه بندی عرصه های کشاورزی برای ارائه حداکثر خدمات به بهره برداران و بیشترین ضریب پوشش برای فعالیت های ترویجی است.
استان های داوطلب اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، کرمان، مازندران، قزوین، خراسان رضوی و فارس هستند.
استان گلستان واقع در شمال کشور با افزون بر ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی از قطب های بخش کشاورزی کشور محسوب می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.